Scroll Top

چه چیزی باعث درد و سوزش در ریشه مو می شود؟ چه باید کرد؟

 

ریشه مو یکی از اسرارآمیزترین قسمت های بدن ماست! پوست سر بین رشته های مو پنهان می شود و ما نمی توانیم آنچه را که روی پوست سر اتفاق می افتد به وضوح ببینیم. در واقع، اگر این شانس را داشتید که پوست سر را به وضوح بررسی کنید، مطمئن هستیم که می توانید درد پوست سر را با وضوح بیشتری تجزیه و تحلیل کنید. حساسیت، درد و سوزش در پوست سر در واقع سیگنالی است که پوست سر شما برای شما ارسال می کند! احساس درد بر روی پوست سر، بر خلاف معمول، نشانه این است که چیزی در آن ناحیه اشتباه است. ما علل درد و سوزش در پوست سر را بررسی کردیم.

درد و سوزش ریشه مو چگونه درمان می شود؟

شما باید موهای خود را مرتباً تمیز کنید تا از شر حساسیت پوست سر خلاص شوید. نشستن موها برای مدت طولانی، استفاده از اسپری مو و کشیدن بیش از حد موها می تواند باعث ایجاد ناراحتی در پوست سر شود. شما باید همیشه موهای خود را با آب گرم یا سرد بشویید و مطمئن شوید که شامپوها و کرم ها از روی موهایتان آبکشی می شوند. شامپو و کرم هایی که در موهای شما آبکشی نمی شوند می توانند باعث خارش شوند. هنگام شانه زدن موها پس از حمام، باید بسیار حساس باشید و از حرکات سخت خودداری کنید. در حین خشک کردن موها، همیشه باید سشوار را در انتها و طول موها اعمال نمایید و از حرارت دادن مستقیم به ریشه موها خودداری کنید. گرمای بیش از حد و سوزش پوست سر می تواند نسبت PH را در این ناحیه مختل کند.

پیشنهاد سردبیر: علت درد و سوزش در پوست سر ممکن است تولید بیش از حد سبوم باشد. توصیه می کنیم از شامپوی ضد سبوم Vichy Dercos Oil Control Shampoo برای متعادل کردن چربی بیش از حد استفاده کنید. این شامپو که مشکل چربی موهای شما را از بین می برد و توزیع سبوم را تنظیم می کند، به موهای شما درخشندگی بیشتری می بخشد. این شامپو در برابر چربی موثر است، درخشندگی ناخواسته روی تارها و ریشه مو را تنظیم می کند و کمک می کند تارهای مو روشن تر به نظر برسند. اگر از موهای چرب خود که دائماً چسبناک و کدر به نظر می رسند، شکایت دارید، استفاده از شامپو ویشی را در روتین مراقبتی پیشنهاد می کنیم.

علت درد و سوزش در پوست سر چیست؟

ممکن است بیش از یک دلیل برای درد و احساس سوزش در پوست سر وجود داشته باشد. یکی از شایع ترین دلایل، چربی بیش از حد پوست سر است. پوست سر بیش از حد چرب می تواند PH پوست سر را مختل کند و باعث ایجاد حساسیت در پوست سر شود. در چنین مواقعی می توان گفت که خارش پوست سر و احساس سوزش اضافه می شود. اگر احساس سوزش در فولیکول های مو دارید، ممکن است آنفولانزای مو داشته باشید. ریزش مو معمولاً باعث خارش و گزگز می شود. علت سردی مو خشک نکردن موهای خیس یا عرق کرده است. به خصوص در خانم هایی که موهای بلند و پرپشت دارند، تب مو بیشتر دیده می شود. اگر در پوست سر خود احساس التهاب و خارش کردید، ممکن است به دلیل عفونت قارچی باشد. وجود قارچ در فولیکول های مو خود را به صورت خارش، سوزش و درد در پوست سر نشان می دهد. اگر بیش از حد معمول ریزش مو دارید، حتماً باید در این مدت به متخصص پوست مراجعه کنید و درد و خارش پوست سر را بررسی کنید. جمع کردن بیش از حد موها نیز می تواند باعث ایجاد حساسیت در فولیکول های مو شود. اگر وقتی موهایتان را جمع می‌کنید، درد پوست سرتان بیشتر می‌شود و با باز کردن آن ‌ها کمتر می‌شود، علت درد موهایتان را پیدا کرده‌اید!

پیشنهاد سردبیر: تمیز کردن منظم پوست سر می تواند به جلوگیری از بسیاری مشکلات پوست سر کمک کند. شامپو La Roche Posay Kerium Doux Extreme یکی از بهترین شامپوهای پاک کننده روزانه است که با محافظت از پوست سر در برابر سخت ترین و گچی ترین آب ها، مراقبت می کند. تارهای مو را روشن می کند و به آنها کمک می کند درخشان تر به نظر برسند. این شامپوی روزانه که خاصیت تسکین پوست سر را دارد به لطف آب معدنی لاروش پوزای در فرمول خود، خارش و سوزش فولیکول های مو را نیز تسکین می دهد. شامپوی Kerium در برابر تحریکاتی که ممکن است در فولیکول های مو ایجاد شود محافظت می کند. پیشنهاد می کنیم یک روز در میان برای تمیز کردن موهای خود از این شامپو استفاده کنید.

چگونه از پوست سر حساس مراقبت کنیم؟

کسانی که فولیکول های موی حساس دارند باید به مراقبت از مو توجه کنند. استفاده از محصولات مراقبت از موی تهاجمی می تواند باعث خارش، قرمزی و درد در پوست سر شود. به همین دلیل توصیه می کنیم از محصولات آرامش بخش و ترمیم کننده در مراقبت از مو استفاده کنید. باید از شامپوهایی که سوزش و خارش موهایتان را تشدید می کنند دوری کنید تا باعث ایجاد درد در پوست سر نشود. محصولاتی که موهای شما را روشن می کنند و پوست سر شما را تمیز می کنند، بهتر عمل می کنند. پس از تمیز کردن موهای خود با شامپو و نرم کننده یک روز در میان، توصیه می کنیم هفته ای یکبار ماسک را روی پوست سر خود بمالید. محصولات مراقبت از مو با خاصیت لایه برداری، روی فولیکول های مو لایه برداری میکرو انجام می دهند و پوست سر را بازسازی می کنند.

پیشنهاد سردبیر: ماسک L’Oréal Paris Full Resist Power Mask را می توان هم برای طول و هم برای ریشه مو استفاده کرد که باعث تقویت فولیکول های مو می شود. هنگامی که این ماسک مو را با ماساژ ریشه اعمال می کنید، ممکن است متوجه شوید که ریشه های مو قوی تر شده و موهای شما سالم تر می شوند. با اعمال ماسک به طول موهای خود، می توانید فیبر مو را تغذیه کرده و خاصیت ارتجاعی تارهای مو را افزایش دهید. این ماسک به لطف فرمول خاص خود که فاقد سیلیکون می باشد، موهای شما را سنگین نمی کند و باعث چربی نمی شود. آرژنین، بیوتین و ویتامین B5 در فرمول ماسک موی السیو موهای شما را تغذیه کرده و در برابر شکستگی و ریزش مقاوم تر می کند.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر