Scroll Top

در انتخاب مرطوب کننده برای پوست های چرب به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

پوست چرب چیست؟

آیا هنگام صبح که از خواب بیدار می شوید، در تمام قسمت های صورت خود به ویژه در ناحیه بینی و پیشانی که به آن ناحیه T می گوییم با چربی مواجه می شوید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس شما هم پوست چرب دارید. پوست چرب در اثر تولید بیش از حد سبوم که تعادل آب پوست را تامین می کند، ایجاد می شود و تمام قسمت های صورت دارای ظاهری چرب و براق می گردند. ویژگی های بارز این پوست به شرح زیر است:

  • به آکنه تمایل دارد.
  • چربی شدید روی سطح پوست وجود دارد.
  • با معضل ماسیدن آرایش و کرم پودر روی پوست صورت مواجه هستند.
  • مشکل منافذ باز دیده می شود و ظهور جوش های سر سیاه روی پوست بیش از حد است.

 

تمام این ویژگی های فوق در واقع به ما می گوید که مراقبت از پوست چرب باید مراقبتی بسیار ظریف باشد. بزرگترین اشتباه از اینجا شروع می شود: استفاده نکردن از مرطوب کننده برای پوست های چرب. پوست های چرب نیز به مرطوب کننده نیاز دارند. با این حال، همه کرم های مرطوب کننده برای پوست های چرب مناسب نیستند. مرطوب کننده هایی که برای این کار استفاده می کنید باید از فرمول های خاصی تشکیل شده باشند. حالا بیایید نگاهی دقیق ‌تر به مرطوب‌ کننده ‌هایی بیندازیم که پوست‌ های چرب می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

ما ترفندهایی را که باید هنگام انتخاب مرطوب کننده برای پوست های چرب بدانید، بررسی کرده ایم. مراقبت از پوست یکی از بخش های ضروری روتین روزانه ماست. اعمال مراقبت با توجه به انواع پوست مهمترین نکته این روتین است. به همین دلیل است که متخصصان استفاده از محصولات مراقبتی مختلف را برای پوست های چرب و سایر انواع پوست توصیه می کنند. در این مقاله قصد داشتیم به موضوع پوست چرب بپردازیم و نحوه انتخاب مرطوب کننده برای پوست های چرب را بررسی کنیم. در صورت تمایل ابتدا کمی بیشتر با پوست چرب آشنا می شویم.

پوست های چرب از چه مرطوب کننده هایی استفاده کنند؟

موضوعی وجود دارد که متخصصان اغلب در توصیه های مراقبت از پوست های چرب به آن اشاره می کنند و آن این است که این محصولات از فرمول های مبتنی بر آب تشکیل شده اند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، پوست چرب پوستی است که سبوم صورت در آن بیش از حد ترشح می شود. به همین دلیل استفاده از محصولات مراقبت از پوست با محتوای چربی بالا به این معنی است که افراد با این نوع پوست، چربی صورت خود را افزایش داده و منافذ و جوش های سرسیاه آشکار می شوند. از این نظر می توان گفت در انتخاب مرطوب کننده برای پوست های چرب باید از محصولات بر پایه آب بهره مند شوند. جذب راحت، محتوای چربی کم و بدون احساس چربی و چسبندگی، یک انتخاب عالی برای پوست های چرب خواهد بود. هنگام انتخاب یک مرطوب کننده برای پوست چرب خود، می توانید با در نظر گرفتن این ویژگی ها، فرمول های مبتنی بر آب را انتخاب کنید.

توصیه مرطوب کننده برای پوست های چرب

آیا در مورد کرم ژل Kiehl’s Ultra Facial Oil-Free Gel Cream، غنی شده با گلیکوپروتئین یخچالی و اسیدهای آمینه شنیده اید؟ کرم بهتری برای پوست چرب سراغ نداریم! این مرطوب کننده بر پایه آب که به لطف گلیکوپروتئین موجود در آن پوست را مرطوب نگه می دارد، با فرمول حاوی گلیسیرین، رطوبت را از لایه سطحی بالایی پوست به لایه پایینی می کشد و به دام می اندازد و در نتیجه بر خطوط ریز تاثیر می گذارد. وقتی به طور مرتب از این کرم که با فرمول ژله ای خود به سرعت جذب پوست می شود، استفاده کنیم متوجه از بین رفتن منافذ پوست خواهیم شد. علاوه بر این، پوست ما به مدت 24 ساعت مرطوب می ماند. این مرطوب کننده تعادل رطوبت پوست شما را بدون چربی و درخشندگی فراهم می کند. اگر به دنبال کرمی برای پوست چرب خود هستید، به شما پیشنهاد می کنیم این کرم ژل شرکت کیلز را امتحان کنید.

چگونه باید از مرطوب کننده ها استفاده کرد؟

ضمن اینکه موضوع انتخاب مرطوب کننده برای پوست های چرب را روشن کرده ایم، می خواهیم در مورد نحوه استفاده از مرطوب کننده ها نیز صحبت کنیم. هنگام استفاده از مرطوب کننده پوست خود را عاری از آرایش و آلودگی نگه دارید و مقدار محصول نوشته شده روی کرم را روی پوست خود بمالید. در حالی که کرم روی پوست تمیز بهتر جذب می شود، استفاده از مقدار مشخص شده از ماسیدن کرم اضافی روی پوست جلوگیری می کند.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر