Scroll Top

راهنمای مراقبت از پوست نرمال

 

بدون شک روتین های مراقبتی متفاوتی برای هر نوع پوست وجود دارد. در حین توضیح اهمیت استفاده از محصولات مراقبتی ویژه برای انواع پوست های خشک، چرب و مختلط، اغلب پوست های معمولی فراموش می شوند. مراقبت از پوست معمولی نیز مهم است و پوست برای حفظ ساختار خود نیاز به مراقبت منظم دارد. مراقبت از پوست معمولی چگونه باید باشد؟ این مقاله، جایی است که به این سوال پاسخ می دهیم، در مورد اینکه چه نوع روتین مراقبت از پوست را باید انجام دهید و چه چیزی برای پوست شما مهم است، صحبت خواهیم کرد.

پوست نرمال چیست؟ چگونه از پوست معمولی مراقبت کنیم؟

می‌توانیم پوست معمولی را که از جمله انواع پوستی است که همه آرزوی داشتن آن را دارند، پوستی بدون مشکل توصیف کنیم. یعنی سبوم روی پوست در تعادل است و مشکل چربی یا خشکی بیش از حد مشاهده نمی شود. این نوع پوستی است که مشکلات پوستی مانند منافذ، جوش های سرسیاه و زبری را تجربه نمی کند. با این حال، پوست معمولی نیز مانند سایر انواع پوست نیاز به مراقبت ویژه دارد. زیرا اگرچه این پوست ‌ها بدون مشکل به نظر می‌رسند، اما در صورت عدم محافظت به پوست‌ های خشک یا چرب تبدیل می‌شوند. بنابراین مراقبت از پوست برای افرادی که پوست معمولی دارند مهم است. روش هایی وجود دارد که باید برای حفظ ظاهر صاف پوست خود از آنها استفاده کنید. اگرچه برای پوست های خشک، چرب یا مختلط نیازی به مراقبت های ویژه ندارید، اما ما مراحلی را فهرست کرده ایم که باید به آنها توجه کنید:

پاک کننده

پاکسازی پوست، که اولین گام از روتین مراقبت پوستی است، برای شما که پوست معمولی دارید نیز مهم است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر به خوبی از پوست خود محافظت نکنید، تعادل چربی و رطوبت در پوست شما ممکن است به هم بخورد. فرض کنید مشکلات پوستی مانند خشکی، چین و چروک، منافذ باز، جوش های سرسیاه و آکنه دارید، به همین دلیل باید مراقب باشید کثیفی ها و باقی مانده های آرایشی که در طول روز روی پوستتان جمع شده اند را کاملاً تمیز کنید. این امکان وجود دارد که اولین مرحله از برنامه مراقبتی خود را با کمک محصولات پاک کننده پوست معمولی تکمیل کنید. ما توصیه می کنیم محصولاتی که انتخاب می کنید پاک کننده های ملایم به شکل فوم و ژل باشند. برند دیگری که با فرمول های وگانش تایید ما را به دست آورد، گارنیر است! ژل پاک کننده Garnier Hydrating Deep Cleanser دارای 96 درصد منشا طبیعی است. این پاک کننده ژله ای غنی شده با آلوئه ورا و اسید هیالورونیک که با اثر مرطوب کنندگی آن بر روی پوست می شناسیم، آرایش و آلودگی را فوراً پاک می کند. ژل پاک کننده گارنیر که پوستی نرم و مرطوب بر جای می گذارد، روی منافذ بزرگ شده نیز اثر می گذارد و به سفت شدن آنها کمک می کند.

تونیک

توصیه می کنیم در مرحله بعد از تونیک استفاده کنید. تونیک ها به لطف ساختاری که دارند به از بین بردن منافذی که ممکن است پس از تمیز کردن روی پوست ایجاد شود کمک می کنند و در عین حال پوست را احیا کرده و برای مرطوب شدن آماده می کند. به همین دلیل استفاده از آن را برای پوست های معمولی بسیار مناسب می دانیم. با استفاده از تونیک بعد از پاکسازی پوست می توانید از مشکلاتی که ممکن است در پوست شما ایجاد شود جلوگیری کرده و پوست خود را شاداب تر نشان دهید. همچنین باید توجه داشت که تونیک ها به تعادل رنگ پوست کمک می کنند. مراقب باشید که مقدار الکل محصولی که استفاده می کنید در حد نرمال باشد. تونر Kiehl’s Calendula، با عصاره گیاهی، یکی از تونیک های بدون الکل، مراقبت موثری برای پوست ما ارائه می دهد. تمام آلودگی ها، سموم و باقی مانده های آرایش را از روی پوست پاکسازی می کند و به لطف عصاره های گیاهی خود باعث آرامش و تعادل پوست می شود.

مرطوب کننده

آخرین و فراموش نشدنی ترین مرحله مراقبت از پوست معمولی، استفاده از مرطوب کننده است. “تعادل رطوبت پوست من از قبل برقرار است.” شما نباید مطمئن باشید! صرف نظر از نوع پوست شما، یک بار دیگر به شما یادآوری می کنیم که پوست به رطوبت نیاز دارد. به همین دلیل، اگر می خواهید پوستتان با مشکلاتی مانند چین و چروک های احتمالی یا جوش های سر سیاه مواجه نشود، توصیه می کنیم از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. فراموش نکنیم که هنگام انتخاب مرطوب کننده برای پوست های معمولی باید محصولات مبتنی بر آب و سبک را انتخاب کنید. در حالی که این محصولات به پوست شما کمک می کنند رطوبت خود را حفظ کند، از ایجاد مشکلاتی مانند آکنه نیز جلوگیری می کند. جدای از همه اینها، ماسک یا مراحل لایه برداری برای پوست های معمولی که می توانید هفته ای یکبار بنا به میل خود استفاده کنید نیز به شما در محافظت از پوست کمک می کند. یکی از محصولات مورد علاقه ما، ماسک کاغذی L’Oréal Paris Hyaluron Expert است! با ساختار فوق العاده نازک خود که از پنبه ژاپنی به دست آمده است، کاملاً روی صورت می نشیند و به سرعت به پوست نفوذ می کند. پس از یک بار استفاده، پوست را به مدت 24 ساعت مرطوب و حجیم می کند. این یک محصول ایده آل برای کسانی است که می خواهند پوستشان مرطوب و حجیم به نظر برسد!

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر