Scroll Top

چه چیزی باعث ایجاد غدد چربی صورت می شود؟ چگونه درمان می شوند؟

 

غدد چربی روی پوست که میلیا نیز نامیده می شوند، از صاف و بی عیب به نظر رسیدن صورت جلوگیری می کنند. اگرچه غدد چربی که به ویژه در اطراف چشم و چانه متمرکز شده اند، برای سلامتی ما خطرناک نیستند، اما اثر زیبایی شناختی منفی دارند. علت غدد چربی صورت چیست؟ پس از یادگیری علل غدد چربی صورت و نحوه رفع آن ها، می توانید پوستی صاف و رویایی داشته باشید.

میلیا و میلیوم چیست؟

برجستگی های ریزی که معمولاً در اطراف چشم ها و گونه ها ظاهر می شوند، میلیا نام دارند. در حالی که این ناهمواری ها میلیوم نامیده می شوند، این وضعیت پوستی میلیا نامیده می شود. از آنجایی که خود را به صورت توده های ریز سفید یا زرد نشان می دهند، اغلب می توان میلیا را با آکنه و جوش های سرسفید اشتباه گرفت.

میلیا، یعنی غدد چربی، در تمام سنین مخصوصاً در نوجوانان و نوزادان دیده می شود. حال بیایید به سوالاتی از جمله اینکه چه چیزی باعث میلیا می شود و چگونه رفع می شود؟ پاسخ دهیم…

آیا غدد چربی صورت مضر هستند؟

غدد چربی کوچکی که روی صورت و اطراف چشم تشکیل می شوند، یعنی میلیا عمدتاً بی ضرر هستند. غدد چربی روی صورت در واقع بازتاب چربی اضافی هستند که متابولیسم نمی تواند بسوزاند. به عبارت دیگر، غدد چربی در واقع به ما این سیگنال را می دهند که مقدار زیادی چربی مصرف می کنیم. اگر این پیام را دریافت کنید و مصرف روغن خود را کاهش دهید، خواهید دید که غدد چربی شما به تدریج در حال کاهش است.

بیشتر این غدد چربی که در زبان پزشکی کیست های اپیدرمی نامیده می شوند، می توانند خود به خود ناپدید شوند. اگرچه بسیار نادر است، اما این غدد چربی می توانند بزرگ شده و دردناک شوند. اگر احساس می کنید که غدد چربی بزرگ شده و باعث درد می شوند، توصیه می کنیم با یک متخصص پوست مشورت کنید.

از محافظت در برابر آفتاب غافل نشوید

با توجه به اینکه اکثر مشکلات پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش است، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید بسیار مهم است. به خصوص اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، باید در تابستان و زمستان به طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از مشکلات پوستی مانند لک های پوستی، مسدود شدن منافذ و غدد چربی جلوگیری کنید.

کرم ضد آفتاب La Roche Posay Anthelios Dry Touch SPF50 که مورد علاقه ما برای پوست های چرب است، به لطف فناوری AIRLICIUM، چربی پوست را کنترل می کند. بنابراین، حتی زمانی که از ضد آفتاب استفاده می کنید، پوست شما بیش از حد چرب نمی شود و از آنجایی که پوست چرب نیست، مشکلات پوستی شروع به کاهش می کند. اگر روی پوست خود غدد چربی دارید، می توانید از این ضد آفتاب برای کنترل درخشندگی و چربی پوست خود استفاده کنید.

چه چیزی باعث ایجاد غدد چربی می شود؟

کارشناسان می گویند که هیچ پاسخ واحد و قطعی برای این سوال وجود ندارد. بارزترین علت میلیا، یعنی تشکیل غدد سباسه، به عنوان عوامل ژنتیکی نشان داده شده است. با این حال برخی علل میلیا را فهرست می کنیم:

  • فشار
  • بیخوابی
  • کلسترول بالا
  • حساسیت پوست
  • مصرف غذاهای چرب
  • افزایش چربی در خون
  • مصرف بیش از حد کافئین
  • آفتاب گرفتن بدون محافظت

اگر فکر می کنید روی پوست خود میلیا دارید، توصیه می کنیم به جای یافتن راه حل در خانه، ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید. غدد چربی صورت بیشتر در پوست های چرب ایجاد می شوند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر روغن و مصرف غذاهای چرب می تواند منجر به افزایش غدد چربی روی پوست شود.

غدد چربی روی صورت چگونه عبور می کنند؟

اول از همه، تلاش برای فشار دادن میلیا در خانه یکی از مضرترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. این امر می تواند باعث آسیب جبران ناپذیر به پوست و همچنین منجر به عفونت شود. به همین دلیل توصیه می کنیم برای درمان میلیا به متخصص پوست مراجعه کنید. برای درمان طبیعی غدد چربی صورت می توانید پیشنهادات زیر را امتحان کنید.

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا یکی از غنی ترین مواد مرطوب کننده و ترمیم کننده در طبیعت است. گیاه آلوئه ورا را از وسط نصف کنید و ژل زرد آن را آبکش کنید. یک تکه کوچک از ژل شفاف باقی مانده را بردارید و آن را روی میلیا قرار دهید. استفاده منظم از ژل آلوئه ورا می تواند به کوچک شدن غده چربی کمک کند.

سرکه سیب بمالید

کسانی که به دنبال راه حل طبیعی برای غدد چربی در خانه هستند می توانند از سرکه سیب کمک بگیرند. سرکه را روی یک پارچه تمیز بمالید و آن را روی پارچه قرار دهید. بگذارید سرکه سیب ۱ دقیقه روی غده سباسه بماند. استفاده از سرکه از عفونت غده چربی جلوگیری می کند.

معجون پیاز درست کنید

نوشیدن پیاز با جوشاندن آن در آب آشامیدنی می تواند به کاهش غدد چربی روی پوست کمک کند. توصیه می‌کنیم که معجون پیاز را قبل و بعد از غذا میل کنید.

با سیر درمان کنید

درمان سیر که به دلیل خواص آنتی بیوتیکی آن شناخته شده است، به عنوان یک محلول طبیعی برای غدد چربی روی صورت توصیه می شود. پس از له کردن سیر، چند قطره سرکه سیب و روغن زیتون طبیعی روی آن بریزید. این مخلوط را یک شب در یخچال بگذارید. روز بعد، می توانید با استفاده از این مخلوط روی غده چربی، به درمان غده کمک کنید.

دو روش موثر برای مراقبت از غدد چربی روی صورت، پاکسازی پوست و استفاده از محصولات غیر کومدون زا است. می توانید با استفاده از محصولات مراقبت از پوست که پوست شما را چرب نمی کنند، غدد چربی روی پوست را کاهش دهید.

تمیز کردن منظم پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب نیز از ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه جلوگیری می کند. در عین حال باید به رژیم غذایی خود توجه کنید و از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنید. اگر غدد چربی مدت زیادی همراه شما بوده و با وجود مراقبت کاهش پیدا نمی کند، مراجعه به متخصص پوست مفید است.

در برخی افراد عواملی مانند بی خوابی و استرس باعث ایجاد غدد چربی در اطراف چشم می شود. اگر شما هم از غدد چربی رنج می برید، می توانید با توجه به خواب، استرس و سایر عوامل روانی از سلامت پوست خود محافظت کنید.

ما از محصولات مراقبت از پوست غیر کومدوژنیک برای کاهش غدد چربی روی صورت خود استفاده می کنیم. محصولات غیر کومدوژنیک نیز به عنوان محصولاتی شناخته می شوند که از ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه روی پوست جلوگیری می کنند. ما مرطوب‌کننده ‌های مبتنی بر روغن را که به آنها غیر کومدوژن نیز می‌گویند، ترجیح می دهیم زیرا تمایل دارند غدد چربی بیشتری را روی پوست ما از بین ببرند.

سری La Roche Posay Effaclar اولین مراقبتی است که برای پوست های چرب و مستعد آکنه به ذهن می رسد. این سری که درخشندگی و چربی صورت را کنترل می کند به کاهش ظاهر جوش های سر سیاه و آکنه کمک می کند. ما هر روز صبح و عصر از ژل و تونر شستشوی صورت Effaclar برای پاکسازی پوست استفاده می کنیم. با این روال مراقبتی، چربی پوست و به طور طبیعی غدد چربی را کنترل می کنیم.

کسانی که غدد چربی روی صورت خود دارند از کدام مرطوب کننده استفاده کنند؟ کرم مراقبت از پوست غیر کومدوژن مورد علاقه ما کرم La Roche Posay Effaclar Duo است. این کرم که بر منافذ، جوش های سرسیاه و آکنه روی پوست تاثیر می گذارد، برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب است. با پروسراد موجود در آن به لکه‌ ها کمک می‌کند، با مانوز ظاهر پوست را تجدید می‌کند و با زینک PCA چربی اضافی را کاهش می‌دهد.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر