Scroll Top

چه چیزی باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی پوست می شود؟ چگونه درمان می شوند؟

 

صرف نظر از سن ما، داشتن ظاهری شاداب برای ما خانم ها بسیار مهم است. با این حال، گاهی به دلیل علائم پیری و گاهی به دلیل اثرات سوزان خورشید، لکه های قهوه ای روی پوست ما ایجاد می شود. در واقع جلوگیری و حتی کاهش همه این لکه ها در دست خود ماست. در این مقاله، به پاسخ سوالاتی مانند “چگونه لکه پوست از بین می رود؟” و “چگونه لکه خورشیدی از بین می رود؟” را خواهید یافت و نیز با یک روتین مراقبتی آشنا خواهید شد تا از لکه های قهوه ای روی پوست خداحافظی کنید.

فواید ضد آفتاب برای لکه های پوستی

ما می دانیم که دوست دارید از فواید آفتاب لذت ببرید و در عین حال پوستی بدون عیب و نقص داشته باشید. اما اگر از لک و کک و مک روی پوست خود شاکی هستید، یادآوری می کنیم که باید از آفتاب به صورت کنترل شده استفاده کنید. به خصوص اگر پوست روشنی دارید، باید به خاطر داشته باشید که پوست شما نسبت به آفتاب بسیار حساس تر است. بنابراین، اگر می خواهید پوست خود را در برابر لکه های خورشید محافظت کنید، باید مراقب استفاده از کرم ضد آفتاب نیز باشید. شما باید مطمئن باشید که کرم ضد آفتاب حداقل محافظت SPF 30 دارد تا محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB را فراهم کند و از طرفی باید هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب خود را تمدید کنید و از مالیدن آن به پوست و بدن خود حداقل نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب غافل نشوید. از طرفی فراموش نکنید که لکه های قهوه ای که با علائم پیری خود را نشان می دهند نیز لکه های خورشیدی هستند. به همین دلیل یادآور می شویم که هر چه زودتر کرم ضد آفتاب را شروع کنید، با این کار بهتر می توانید از پوست خود در برابر لک محافظت کنید.

ما می خواهیم یک توصیه عالی برای ضد آفتاب به شما ارائه دهیم: کرم ضد آفتاب رنگی La Roche Posay Anthelios با فرمول پروسراد غنی شده است و برای کسانی که مشکلات هایپرپیگمانتاسیون روی پوست دارند بسیار مناسب است. این محصول با ارائه طیف وسیعی از حفاظت، از پوست در برابر اشعه های UVA-UVB و مادون قرمز-A محافظت می کند و علاوه بر این، در برابر آب کاملاً مقاوم است. ما عاشق ساختار این فرمول هستیم که فوراً نابرابری های رنگی را در پوست یکسان می کند. شما قطعاً باید این فرمول سبک وزن را امتحان کنید، که به لطف ساختار رنگارنگ خود، هم محافظت بالا و هم برابری رنگ را بدون نیاز به استفاده از کرم پودر ارائه می دهد.

چه چیزی باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی پوست می شود؟

بیایید با ریشه یابی این مشکل شروع کنیم. عواملی وجود دارند که در ایجاد لک های پوستی موثر هستند. می‌توانیم آنها را به شرح زیر فهرست کنیم؛

  • سوء تغذیه
  • آلودگی هوا
  • اختلالات هورمونی
  • بیماری های کبدی
  • عوارض جانبی داروها
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید
  • توزیع نامتعادل هورمون ملانین با افزایش سن (این هورمون به پوست رنگ می‌دهد)

جدا از آخرین موارد ذکر شده در بالا، می توان گفت که پیدایش لکه ها و کک و مک های قهوه ای روی پوست، عموماً ناشی از نور خورشید است. بنابراین، برای جلوگیری از این لکه ها چه باید کرد؟

لکه قهوه ای روی پوست چگونه از بین می رود؟

تا اینجا به شما گفته ایم که چگونه از پوست خود در برابر لکه های ظاهری محافظت کنید. حال بیایید به پاسخ این سوال که لکه های پوستی چگونه از بین می رود؟ اگر لکه های قهوه ای شدید باشند، با اعمال فرآیندهایی مانند لایه برداری کربن، پی آر پی و مزوتراپی می توان پوست را بهبود بخشید. با این حال، لکه های خورشیدی تازه تشکیل شده نیز وجود دارد که برای آنها فرمول های حاوی آنتی اکسیدان، اسید هیالورونیک، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E توصیه می شود. علاوه بر این، برخی از اسیدها که به عنوان لایه بردار پوست شناخته می شوند، برای درمان لکه توصیه می شوند، زیرا به بازسازی پوست کمک می کنند. این اسیدها عبارتند از اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک و آلفا هیدروکسی اسید که به نام AHA نیز شناخته می شود. همچنین مشخص است که ویتامین A خاصیت لایه برداری پوست دارد.

استفاده از سرم در درمان لک ها بیشتر ترجیح داده می شود زیرا سریعتر در پوست جذب می شود و تأثیر بسیار شدیدتری نسبت به کرم ها دارد. اگر به فرمول هایی نیاز دارید که بتوانید در خانه برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست خود استفاده کنید، می توانید از کرم ها و به خصوص سرم های لکه بری که حاوی مواد فعال ذکر شده در بالا هستند بهره مند شوید. خواهید دید که وقتی به طور مرتب از این فرمول ها استفاده کنید، اثری از لکه روی پوست شما باقی نمی ماند!

توصیه سرم برای لک های پوستی

سرم La Roche Posay Efeclar

ما یک توصیه سرمی برای لک های پوستی داریم که دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستید به شما ارائه می دهد. به خصوص اگر روی پوست خود ایراداتی داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد با ماندن در آفتاب به لکه تبدیل می شوند. به همین دلیل است که حتماً باید سرم La Roche Posay Effeclar را امتحان کنید که حاوی 3 کمپلکس اسیدی (اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، LHA)، تقویت شده با نیاسینامید (ویتامین B3) و غنی شده با آب معدنی می باشد. این سرم با هدف قرار دادن لکه های سیاه، لکه و عیوب پوست، دل ما را با اثر لایه بردار خود به دست آورده است. علاوه بر این، با ساختار سبک خود، به سرعت جذب پوست می شود و در طول روز احساس سنگینی نمی کنید. ما معتقدیم این سرم ضمن اصلاح لکه های پوستی و جلوگیری از تشکیل جوش های سرسیاه در استفاده منظم، مراقبت های لازم را به شما ارائه می دهد.

سرم Vichy Liftactiv B3

اگر به دنبال سرم دو اثره در برابر لکه های تیره روی پوست خود هستید، سرم Vichy Liftactiv B3 را به شما پیشنهاد می کنیم. این سرم حاوی 13% نیاسینامید و کمپلکس لایه بردار، باعث کاهش ظاهر لکه های تیره و جلوگیری از ایجاد لک با پپتیدهای ویتامین C می شود. برای کاهش لکه های تیره روی پوست و جلوگیری از ایجاد لکه های جدید، باید بلافاصله استفاده از سرم ویشی را شروع کنید.

سرم Liftactiv B3 که دارای محتوای غنی با مواد فعال پوستی است، اثر بازسازی کننده ضد لک دارد. لکه های تیره را کاهش می دهد، رنگ پوست را یکدست می کند و به افزایش کلاژن کمک می کند. به لطف سرمی که تولید بیش از حد ملانین را تنظیم می کند، رنگ پوست شما یکدست می شود و چین و چروک ها کاهش می یابد. کسانی که از سرم ویشی جهت مبارزه با لکه های تیره استفاده می کنند، می گویند رنگ پوستشان روشن تر و یکنواخت تر است. سرم ویشی که با ترکیب 1.5% اسید گلیکولیک، 5% هپس و 2.2% اوره، لایه برداری دوگانه را ایجاد می کند، با صاف کردن بافت پوست به شما کمک می کند که با طراوت تر به نظر برسید!

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر