Scroll Top

تمام کنجکاوی های شما در مورد پوسته ریزی

 

پوسته ریزی یک مشکل پوستی است که تقریباً برای هر کسی ممکن است رخ دهد. به محض مشاهده پوسته ریزی، باید بدون وحشت به دنبال علت آن بگردید. یکی از اولین دلایل ایجاد پوسته ریزی که به ذهن می رسد، خشکی است. پوسته پوسته شدن و پوسته ریزی به خصوص در افرادی که پوست خشک و حساس دارند شایع است. بنابراین، چگونه می توانید با پوسته ریزی مقابله کنید؟ چه چیزی باعث پوسته ریزی می شود؟ به خواندن ادامه دهید تا پاسخ تمام سوالات خود را بیابید!

پوسته ریزی چیست؟

پوسته ریزی یک مشکل پوستی است که در آن پوست خشک و پوسته پوسته می شود. لایه برداری پوست گاهی به صورت جوش قرمز روی پوست و گاهی همراه با خارش ظاهر می شود. پوسته ریزی و خارش معمولاً موضعی هستند. این مشکل پوستی که به صورت زخم و پوسته ریزی روی پوست سر، پشت گوش وارد زندگی ما می‌شود، پس از درمان موفقیت‌آمیز ظرف یک هفته قابل کنترل است. هنگامی که جوش های پوستی دارید، تا حد امکان نباید این ناحیه را لمس کنید، حتی به خاراندن پوست خود فکر نکنید!

چه چیزی باعث پوسته ریزی می شود؟

در واقع ریزش پوست وضعیتی است که هر روز با آن مواجه می شویم. یک پوست سالم به طور متوسط ​​30 تا 40000 سلول مرده در روز می ریزد و اجازه می دهد سلول های جدید تشکیل شود. بنابراین، پوست ما منبسط و شاداب می شود. این بیماری در اثر ریزش بیش از حد سلول های پوست ایجاد می شود. شایع ترین علت پوسته ریزی خشک شدن پوست است. هنگامی که لایه مرطوب و روغنی که سطح پوست را تشکیل می دهد خشک می شود، پوست شروع به لایه برداری می کند و سیگنال ناراحتی می دهد.

به غیر از خشکی، علل پوسته ریزی می تواند پوسته ریزی آلرژیک، اگزما، درماتیت آتوپیک، پسوریازیس یا سایر بیماری ها باشد. توصیه می کنیم افرادی که حساسیت پوستی دارند به مواد آرایشی، صابون ها و پاک کننده هایی که استفاده می کنند و نیز عطرها و لباس های پشمی توجه کنند. چنین موادی می توانند باعث پوسته ریزی، پوسته پوسته شدن و قرمزی شوند.

فراموش نکنید، علائم پیری، تاثیر شدید آفتاب، الکل و سیگار نیز باعث خشکی پوست می شود. به طور خاص، می توانید تأثیر شدید نور خورشید را به صورت ریزش پوست روی دست ها مشاهده کنید. در این فرآیند باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و پوست خود را در برابر گرمای شدید محافظت کنید.

چگونه پوسته ریزی را تشخیص دهیم؟

  • تورم پوست
  • سوزش پوست
  • تراشیدن موهای پوست
  • خارش بیش از حد در ناحیه خشک
  • قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست
  • خشکی شدید و ایجاد پوسته بر روی پوست

پوسته ریزی چگونه درمان می شود؟

برای درمان پوسته ریزی، باید رطوبت مورد نیاز پوست خود را جایگزین کنید. می توانید درمان پوسته ریزی را ابتدا با نوشیدن آب و مرطوب کردن بدن خود شروع کنید. برای پوسته ریزی خارش دار، باید سعی کنید این ناحیه را خراش دهید و تا حد امکان از آب دور نگه دارید.

برای درمان پوسته ریزی ابتدا باید علت را پیدا کنید. اگر پوسته ریزی شما بیش از یک هفته طول بکشد، قرمز به نظر می رسد و احساس درد می کنید، حتما باید به متخصص پوست مراجعه کنید. برای پوسته ریزی ناشی از خشکی، باید پوست خود را به خوبی مرطوب کنید و در این فرآیند مایعات شدید مصرف کنید.

ما به کسانی که پوست خشک و حساس دارند توصیه می کنیم از سری La Roche Posay Lipikar را استفاده کنند. در این مجموعه که برای تمامی گروه های سنی مناسب می باشد، می توانید برای مشکلاتی مانند پوسته ریزی روی صورت، پوسته ریزی روی دست و بدن، اثر آرامش بخش مورد نظر خود را بیابید. کرم مراقبتی La Roche Posay Lipikar Baume Ap+ با تغذیه پوست توسط کره شی، روغن کانولا و گلیسیرین در فرمول خود به ترمیم سد پوستی کمک می کند. در حالی که با محتوای نیاسینامید در برابر خارش موثر است و به تنظیم تنوع میکروبی در پوست با Aqua Posea Filiformis کمک می کند.

هنگام دوش گرفتن برای درمان پوسته ریزی، باید ژل شستشوی بدن La Roche Posay Lipikar Syndet AP+ را نیز به برنامه مراقبت روزانه خود اضافه کنید تا به آرامش پوست شما کمک کند. این ژل شستشو که احساس خشکی شدید را کاهش می دهد و پوست را مرطوب می کند، کسانی را که جوش های پوستی روی بدن دارند بسیار راضی می کند! از ژل شستشو فقط به اندازه فندق استفاده کنید و آن را روی بدن خیس خود بمالید.

کرم مراقبتی La Roche Posay Lipikar Stick AP+ یکی از محصولات موثر برای کنترل و تسکین خارش است. شکل چوبی به دلیل تقلید حرکت خراش، جلوه آرامش بخشی می دهد. کرمی تسکین دهنده که مناسب برای انواع پوست های حساس، خشک و مستعد آتوپیک می باشد.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر