Scroll Top

برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

یکی از اولین نشانه های پیری از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست است. در سن 20 سالگی، پوست شروع به از دست دادن تراکم و استحکام خود می کند که منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک های ظریف در آینده می شود. بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست خود را به حداقل برسانید؟

از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست چیست؟ چرا این اتفاق می افتد؟

همه ما می دانیم که پوست از اواسط دهه 20 شروع به پیر شدن می کند. پیری چگونه آغاز می شود؟ چه علائمی از پیری برای اولین بار ظاهر می شود؟ برخورد صحیح با این علائم و اعمال مراقبت های مناسب بدون شک پیری را به تاخیر می اندازد. پوست ابتدا در اواسط دهه 20 شروع به از دست دادن تراکم و استحکام خود می کند و با شروع کاهش تولید اسید هیالورونیک و کلاژن در پوست، از دست دادن تراکم و انعطاف پذیری خود را نشان می دهد. وقتی اثر جاذبه به این اضافه شود، اثرات پیری ظاهر می شود. هنگامی که میزان کاهش اسید هیالورونیک و کلاژن در پوست تامین نشود، این اثرات به صورت خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی در آینده خود را نشان می دهند. اینجاست که شروع مراقبت های مناسب ضد پیری و به تاخیر انداختن این علائم، به شادابی پوست کمک می کند.

مقابله با از دست دادن انعطاف پذیری

اسید هیالورونیک یکی از موثرترین موادی است که می توانید در مراقبت از پوست استفاده کنید تا تراکم و کشسانی پوست خود را حفظ کنید. همانطور که مشخص است، مولکول اسید هیالورونیک یک ماده بسیار موثر برای انعطاف پذیری است، زیرا می تواند 1000 برابر وزن خود مولکول های آب را حمل کند. برای از بین بردن علائم پیری ناشی از اسید هیالورونیک که مانند قبل در بدن تولید نمی شوند و نیز داشتن پوستی متراکم و لطیف، سرم های حاوی اسید هیالورونیک نتایج قابل مشاهده ای ارائه می دهند. با این حال، در این مورد، استفاده از سرم حاوی اسید هیالورونیک به تنهایی ممکن است کافی نباشد. برای اینکه این مولکول معجزه آسا رطوبت خود را به خوبی حفظ کند، نباید از کرم های مرطوب کننده، کرم های دور چشم حاوی اسید هیالورونیک و ضد آفتاب غافل شد. زیرا برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب، استفاده منظم از کرم ضد آفتاب در تابستان و زمستان یکی از بهترین درمان های ضد پیری است که می توان انجام داد.

توصیه های مراقبت از پوست برای مقابله با از دست دادن خاصیت ارتجاعی

جلوگیری از پیری پوست اصلاً کار سختی نیست. با محصولات مراقبت از پوست مناسبی که با توجه به نوع پوست و نیاز خود انتخاب می کنید، می توان برای مدت طولانی تری جوان به نظر رسید و زمان را متوقف کرد. شما می توانید این مراحل مراقبت از پوست را برای مقابله با از دست دادن خاصیت ارتجاعی دنبال کنید:

سرم های هیالورونیک اسید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، اگر فکر می کنید پوست شما کمتر از قبل صاف و انعطاف پذیر است، باید یک سرم اسید هیالورونیک را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. سرم را می توانید دو بار در روز صبح و شب روی پوست تمیز بمالید. هنگامی که به طور منظم از آن استفاده کنید، بعد از 1-2 روز خواهید دید که پوست شما پرتر، انعطاف پذیرتر و سفت تر از قبل به نظر می رسد.

یکی از بهترین سرم های اسید هیالورونیک که می تواند در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید La Roche Posay Hyalu B5 است. این سرم صورت با فرمول حاوی دو نوع هیالورونیک اسید، ویتامین B5 و مادکازوزید به کاهش چین و چروک و نیز از دست دادن تراکم و قابلیت ارتجاعی پوست های حساس کمک می کند. وقتی به طور مرتب از این سرم استفاده کنید، تفاوت را با چشم های خود می بینید و دیگر آن را از روتین خود خارج نمی کنید.

انتخاب مرطوب کننده مناسب

پس از استفاده سرم هیالورونیک اسید، استفاده از مرطوب کننده روی آن نیز مهم است. با این کار، مولکول های هیالورونیک اسید را با رطوبتی که می توانند به لایه زیرین پوست خود نفوذ کنند، به پوست ارائه می دهید. به همین دلیل در مرحله بعد نباید استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود را از فراموش کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

کارشناسان می گویند اشعه ماوراء بنفش خورشید در مقایسه با عوامل ژنتیکی 80 درصد بیشتر بر پیری پوست موثر است. به عبارت دیگر، ما بیشتر پیر می شویم نه به دلیل بالا رفتن سن، بلکه به این دلیل که از اشعه خورشید محافظت نمی کنیم. برای جلوگیری از این امر و نداشتن چین و چروک عمیق و پوستی با خاصیت ارتجاعی  پایین، باید در تابستان و زمستان حتی اگر هوا ابری است از ضد آفتاب استفاده کنید.

La Roche Posay Anthelios Invisible Fluide SPF 50+ ضد آفتاب مورد علاقه ماست که می توانید هر روز به راحتی از آن استفاده کنید، هرگز سنگین نمی شود و شاید دوست داشته باشید حتی زیر آرایش نیز از آن استفاده کنید. با ساختار نازکی مانند آب، به راحتی روی پوست پخش می شود، هرگز احساس سنگینی نمی کنید، لکه های سفید و حس چرب بودن به جا نمی گذارد. اگر به دنبال ضد آفتابی هستید که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید و به خوبی از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کند، ما حتما ضدآفتاب Anthelios Invisible Fluide را به شما پیشنهاد می کنیم.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر