Scroll Top

SPF چیست؟

کرم ضد آفتاب چند فاکتور باید داشته باشد؟

 

هنگامی که هوا شروع به گرم شدن می کند، اولین چیزی که به آن فکر می کنیم این است که ” ضد آفتاب با کدام SPF را باید بخرم؟” مهم ترین نکته ای که در خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کنید، فاکتور محافظت در برابر آفتاب یعنی SPF است. بنابراین SPF چیست و به چه معناست؟ برای محافظت در برابر آفتاب ضد آفتاب با SPF چند را بخرم؟ نحوه عملکرد کرم های ضد آفتاب و ویژگی های محافظتی SPF آنها را توضیح می دهیم. شما می توانید در ادامه مقاله با تمام جزئیاتی که برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب نیاز دارید آشنا شوید.

SPF چیست؟

SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor است. SPF معیاری برای محافظت از پوست در برابر اشعه UVB است که می تواند باعث آفتاب سوختگی، آسیب به پوست و ایجاد سرطان پوست شود.

عدد SPF به چه معناست؟

فاکتور ضد آفتاب چیست؟ رقم SPF به شما می گوید که چه مدت طول می کشد تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست شما آسیب برساند/بسوزاند. مدت زمان تاثیر اشعه UVB وقتی از کرم ضد آفتاب دقیقاً طبق دستور استفاده می کنید، در مقایسه با زمانی که بدون هیچ ضدآفتابی در معرض نور خورشید قرار می گیرید طولانی تر است. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع حفاظت SPF بالاتر، محافظت بیشتری در برابر آفتاب سوختگی، آسیب اشعه UVA و آسیب DNA نسبت به محصولات مشابه با مقادیر SPF پایین‌تر ایجاد می‌کند.

SPF50 چیست؟ SPF25 چیست؟ به طور خلاصه، پوست بدون ضد آفتاب می تواند 30 برابر سریعتر از پوست با ضد آفتاب SPF30 بسوزد. ضد آفتاب SPF2 حداقل به اندازه SPF30 از پوست محافظت می کند، اما ضد آفتاب با SPF 2 باید بیشتر تجدید شود.

تفاوت بین SPF30 و SPF50 چیست؟ SPF30 اجازه می دهد تا حدود 3 درصد از اشعه UVB به پوست شما برخورد کند. SPF50 به حدود 2 درصد از این اشعه ها اجازه عبور می دهد. بنابراین می توان گفت که SPF30 اجازه می دهد تا 50 درصد اشعه UV بیشتر به پوست برسد.

کرم ضد آفتاب چند فاکتور باید داشته باشد؟

  • SPF15 حدود 93% اشعه UVB را مسدود می کند
  • SPF30 حدود 97% اشعه UVB را مسدود می کند
  • SPF50 حدود 98% اشعه UVB را مسدود می کند

ما اغلب به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده نمی کنیم و از %25 تا %50 مقدار ضد آفتاب مورد نیاز استفاده می کنیم. استفاده از کرم ضد آفتاب به میزان لازم برای محافظت از پوست بسیار مهم است. کرم ضد آفتاب چقدر باید SPF داشته باشد؟ فاکتورهای ضد آفتاب بسیار بالا، مانند SPF75 یا SPF100، محافظت بیشتری از SPF30 ایجاد نمی کنند. برای داشتن طیف وسیع حفاظت ذکر شده در ضدآفتاب ها، محافظت در برابر اشعه UVA باید حداقل 1/3 حفاظت UVB باشد. به عبارت دیگر کرم های ضد آفتاب با محافظت بسیار بالا به جای UVA از پوست در برابر اشعه UVB محافظت می کنند. متخصصان می گویند کرم های ضد آفتاب با SPF15، SPF30 و SPF50 معمولاً کافی هستند. بنابراین “SPF15 چیست؟” حالا جواب سوال را می دانید!

چه مقدار ضد آفتاب بزنم؟ برای بهترین محافظت، از ضد آفتاب با حداقل SPF15 استفاده نکنید. به طور کلی استفاده از ضد آفتاب 2 میلی گرم بر سانتی متر مربع توصیه می شود. این مقدار معادل متوسط 30 گرم ضد آفتاب برای کل بدن ​​است. شما باید هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر