Scroll Top

چگونه منافذ مسدود شده پوست را باز کنیم؟

 

مسدود شدن منافذ پوست یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است. در واقع، همه ما به طور متوسط ​​20000 منافذ روی بدن خود داریم. منافذ ابزار مهمی هستند که به پوست اجازه تنفس و انتقال اکسیژن را می دهند. پس اگر منافذ مسدود شوند چه اتفاقی می افتد؟ می توان گفت که اصلا برای صافی پوست شما خوب نیست! ما به شما می گوییم که چگونه با استفاده از پاک کننده ها، منافذ مسدود شده خود را باز کنید. کسانی که از منافذ بزرگ شکایت دارند، می توانند با استفاده از کرم ها و سرم ها، منافذ تنگ تری داشته باشند.

منافذ مسدود شده پوست چیست؟

این بیماری به دلیل مسدود شدن منافذ، کومدون ها، تجمع چربی روی پوست، کثیفی و باقی مانده آرایش ایجاد می شود. تمیز نکردن منظم پوست باعث بسته شدن و گرفتگی منافذ روی صورت می شود. برای اینکه پوستمان به درستی عمل کند و تولید سبوم ادامه پیدا کند به منافذ نیاز داریم. هنگامی که منافذ مسدود می شوند، ممکن است مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید ایجاد شود. علاوه بر این، از آنجایی که پوست نمی تواند نفس بکشد، تولید سبوم مختل شده و مشکلاتی مانند خشکی و چرب شدن بیش از حد پوست ایجاد می شود. منافذ مسدود شده می تواند پیامد های منفی نه تنها از نظر بصری، بلکه از نظر سلامت پوست نیز داشته باشد. به همین دلیل، شما باید همیشه با استفاده از کرم ها، سرم ها یا ماسک پاک کننده، منافذ خود را باز نگه دارید.

نکاتی برای پیشگیری از مسدود شدن منافذ پوست

از پاک کننده منافذ استفاده کنید: مهمترین قدم برای پیشگیری از مسدود شدن منافذ، پاکسازی پوست است! می دانید، بزرگترین عامل ایجاد کومدون، مسدود شدن منافذ، چربی، کثیفی و باقی مانده آرایش است. شما می توانید پوست خود را با استفاده از ژل پاک کننده La Roche Posay Effaclar دو بار در روز تمیز کنید. این ژل پوست را بدون خشک کردن پوست منافذ را تمیز می کند. توصیه می کنیم هنگام تمیز کردن منافذ از آب گرم استفاده کنید. با آب گرم، منافذ به راحتی باز می شوند و به راحتی با ژل پاک کننده منافذ تمیز می شوند. یکی از ویژگی های ژل Effaclar این است که پوست چرب را متعادل می کند و سبوم را کاهش می دهد. بنابراین مشکل درخشش بیش از حد ناشی از مسدود شدن منافذ پوست کاهش می یابد و پوست ظاهر طبیعی خود را به دست می آورد.

لایه برداری کنید: برخی از پاک کننده های منافذ به کوچک شدن منافذ بزرگ کمک می کنند. اگر شما هم از منافذ بزرگ رنج می برید، می توانید با لایه برداری 3 تا 4 بار در هفته به کوچک شدن منافذ پوست کمک کنید. حتماً باید ژل لایه بردار را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید که ظاهر عیوب پوست را کاهش می دهد و چهره را صاف تر نشان می دهد. پیشنهاد ما ژل میکرو لایه بردار La Roche Posay Effaclar است که منافذ را عمیقاً تمیز می کند و به لطف ذرات لایه برداری میکرو در فرمول خود، پوست را از سبوم بیش از حد پاک می کند. لایه بردار La Roche Posay که با اسید سالیسیلیک و LHA غنی شده است برای کسانی که مشکلات منافذی دارند ایده آل است.

مرطوب کننده مناسب پوست های چرب را انتخاب کنید: رایج ترین اشتباه افرادی که منافذ بسته دارند، استفاده نکردن از مرطوب کننده است. استفاده از مرطوب کننده میزان سبوم پوست را متعادل می کند، مانع پوستی را محافظت و ترمیم می کند. بنابراین، می توانید آسیب ناشی از مسدود شدن منافذ را کاهش دهید. پس کسانی که مشکل منافذ دارند از کدام مرطوب کننده استفاده کنند؟ کرم La Roche Posay Effaclar Duo برای پوست های دارای آکنه و جوش های سرسیاه مناسب است. مرطوب کننده حاوی نیاسینامید پوست را تسکین می دهد و قرمزی ناشی از خشکی را کاهش می دهد. برای کاهش آسیب های ناشی از مسدود شدن منافذ و کاهش لکه های روی صورت می توانید از مرطوب کننده Effaclar استفاده کنید. ما کرم Effaclar را به ویژه برای کسانی که دارای لکه های قرمز و قهوه ای با پوست مستعد آکنه هستند توصیه می کنیم.

از ماسک خاک رس استفاده کنید: منافذ مسدود در پوست هایی که تمایل به چربی دارند بیشتر دیده می شود. برای کاهش چربی پوست و رهایی از مشکل درخشندگی بیش از حد، باید ماسک خاک رس را امتحان کنید که بهترین نتیجه را در بین ماسک های پاک کننده منافذ می دهد. ماسک های خاک رس چربی پوست را متعادل کرده و از تشکیل بیش از حد سبوم جلوگیری می کند. توصیه می کنیم دو بار در هفته ماسک خاک رس را استفاده نمایید. ماسک خاک رس را نباید بیش از 30 دقیقه روی پوست خود نگه دارید. پس از پاک کردن ماسک خاک رس از روی صورت خود، حتما باید پوست خود را با استفاده از ژل پاک کننده منافذ پاکسازی کنید. همچنین می توانید از تونر برای سفت کردن منافذ پوست استفاده کنید.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر