Scroll Top

هایلایت چیست؟ چگونه اعمال می شود؟

 

ما همه چیزهایی را که باید در مورد هایلایت بدانید گرد هم آورده ایم، که یکی از روش های ترجیحی برای کسانی است که می خواهند رنگ موهای خود را روشن کنند! اگر در آینه نگاه می کنید و می گویید: “کاش رنگ موهایم کمی روشن تر بود”، هایلایت کردن موها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

هایلایت چیست؟

هایلایت فرآیند روشن کردن چند تن بدون کاهش طبیعی بودن رنگ مو است. به لطف انتقال صاف بین رنگ خود مو و رنگ جدید، مو طبیعی به نظر می رسد. اگرچه از هایلایت برای زرد و براق کردن موهای قهوه ای استفاده می شود، اما در واقع برای هر رنگ مویی مناسب است. موها از 1 تا 6 تن روشن می شوند و به طور طبیعی رنگ موی روشن تر به دست می آید.

انواع هایلایت کدامند؟

هایلایت کلاسیک: در هایلایت کلاسیک، موها تا چند سایه روشن تر از رنگ خودشان می شوند. به طور کلی، رنگ پایین لمس نمی شود و یک انتقال طبیعی بین آنها فراهم می شود.

رنگ موی کلزای: رنگ موی کلزای نیز نوعی هایلایت است. رشته های ریز از نقاط خاصی از مو انتخاب شده و رنگ آن ها باز می شود. بنابراین، هنگامی که این تن های روشن تر با رنگ طبیعی مو مخلوط می شوند، رنگ روشن تری به دست می آید.

بالایاژ: بالایاژ در واقع نوعی برجسته سازی است و به انتهای موها اعمال می شود.

آمبره: مدل موی آمبره، تغییر رنگ موها است که از قسمت انتهایی موها به صورت گرادیان شروع می شود.

تفاوت بین هایلایت و آمبره چیست؟

رشته های هایلایت شده از نزدیک ریشه مو شروع می شود و در رشته های نازک رنگ می شود در حالی که آمبره فقط به طول و انتهای مو اعمال می شود. در روش آمبره، مو به رشته های نازک تقسیم نمی شود، بلکه به طور کلی رنگ می شود. در روش آمبره، انتقال طبیعی برای اطمینان از سازگاری آن با موهای باقی مانده ترجیح داده می شود.

هایلایت برای کدام نوع مو مناسب است؟

اگر می‌پرسید رنگ موی هایلایت مناسب چه کسی است، پاسخ این است: به همه می‌آید! هایلایت در واقع یک فرآیند طبیعی حذف موهای زائد است. موها به طور ناگهانی زرد نمی شوند، فقط در نظر گرفته شده اند که چند تن از رنگ خود روشن تر باشند. به همین دلیل است که می توانید هایلایت داشته باشید، چه موهایتان سبزه یا بلوند باشد.

تفاوت بین هایلایت و بالایاژ چیست؟

یکی از جالب ترین موضوعات این است که “تفاوت بین هایلایت و بالیاژ چیست؟” برای پاسخ اجمالی به این سوال، هایلایت یک فرآیند روشن کننده است که بر روی کل مو اعمال می شود، در حالی که بالیاژ به میزان کمتری روی طول و انتهای مو اعمال می شود.

مراقبت از موی هایلایت شده چگونه باید باشد؟

مراقبت از موهای هایلایت در واقع یک موضوع بسیار مهم است. ممکن است مقداری فرسودگی وجود داشته باشد زیرا موها به خاطر کارهایی که بر روی آن انجام شده و نیز روشن شدن رنگ آن ها، خسته می شوند. برای این کار باید از شامپو، نرم کننده و ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. به این ترتیب می توانید از ساییدگی موهای خود جلوگیری کنید و موهای خود را درخشان و سالم نگه دارید. حتماً باید Kerastase Chroma Absolu، طیف مورد علاقه مراقبت از موهای رنگ شده را امتحان کنید.

می‌توانید موهای بلوند خود را با هر بار شستن با شامپوی کراستاز، مانند روز اول مرتب کنید. هنگام شستن موهای هایلایت شده خود، باید از آب داغ دوری کنید و بعد از حمام از نرم کننده استفاده کنید. شما باید از حالت دادن به موهای هایلایت شده خود با گرما خودداری کنید و نباید بدون استفاده از سرم محافظ گرما از اتو یا فر استفاده کنید.

رنگ پس زمینه هایلایت چگونه باید باشد؟

رنگ پس زمینه هایلایت ممکن است بسته به تنی که مو به آن روشن می شود متفاوت باشد. اگر قرار است مو 1 تا 6 تن روشن شود، رنگ پس زمینه طبیعی مو را می توان حفظ کرد. با این حال، اگر هدف زرد شدن بیشتر مو در فرآیند هایلایت است، می توان یک رنگ پایه را برای رسیدن به هارمونی طبیعی انتخاب کرد و می توان هایلایت عمیق انجام داد.

آیا هایلایت موهای سفید را می پوشاند؟

هایلایت برای کسانی که نمی خواهند کل موهای خود را برای پوشاندن موهای سفید رنگ کنند گزینه بسیار خوبی است. از آنجایی که موها با رنگ طبیعی روشن می شوند، در این بین موهای سفید می توانند از بین بروند و ظاهر طبیعی تری داشته باشند.

هایلایت عمیق چیست؟

اگر رنگ بسیار روشن‌تری نسبت به رنگ موی موجود در نظر گرفته شود، می‌توان از هایلایت عمیق استفاده کرد. در حالی که ریشه مو در هایلایت کلاسیک رنگ نمی شود، می توان ریشه مو را با رنگ روشن تری رنگ کرد تا طبیعی بودن در سراسر مو به دست آید. با این روش که به آن شکستن ریشه مو نیز می گویند، طبیعی بودن را هدف قرار می دهند که ریشه ها را به شکلی مناسب رنگ می کنند، حتی اگر رنگ مو بسیار روشن باشد.

چگونه از رنگ موی مسی مراقبت کنیم؟

مانند تمام موهای رنگ شده، رنگ موی مسی نیز نیاز به مراقبت دارد. برای اینکه موهای مسی شما رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ کنند و آن را روان نگه دارید، باید مراقبت مناسبی برای موهای رنگ شده انجام دهید. علاوه بر این، باید از ماسک‌ های مو با ویژگی ‌های محافظت از رنگ استفاده نمایید و برای جلوگیری از ساییدگی، باید قبل از درمان ‌های حرارتی از سرم‌ های مو استفاده کنید.

برای حفظ رنگ موی قرمز مسی برای مدت طولانی، باید از شستن موهای خود با آب بسیار داغ و مکرر خودداری کنید. علاوه بر این، از آنجایی که رنگ‌های قرمز و مسی می‌توانند راحت ‌تر در موها جاری شوند، درمان‌ های محافظتی نیز بسیار مهم هستند.

چگونه هایلایت کنیم؟

اول از همه، پس از تصمیم گیری در مورد تن رنگ مویی که روشن می شود، مو به رشته های نازک تقسیم می شود. موهای خود را 3 تا 4 انگشت بالاتر ریشه به رشته های نازک تقسیم کنید. کرپ معمولاً در قسمت پایینی مو اعمال می شود تا به یک انتقال طبیعی در قسمت پایینی موها دست یابید. سپس بر روی موهای باقیمانده یک بازکننده مو زده می شود و این فرآیند که به آن بسته بندی می گویند، روی تمام موها اعمال می شود.

پس از انتظار برای زمان مناسب روشن شدن موها به رنگ دلخواه، موها شسته می شوند. معمولاً در این مرحله، برای رسیدن به رنگ خاکستری، می توان روی موها تونر نیز اعمال کرد.

مدل های هایلایت

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر