Scroll Top

توصیه های مراقبتی برای موهای خشک و آسیب دیده

 

چگونه از موهای آسیب دیده مراقبت کنیم؟

از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید: اشعه خورشید می تواند به موها و همچنین پوست ما آسیب برساند. هنگامی که اشعه ماوراء بنفش کنترل نشده به مو می رسد، باعث می شود موها خشک شده و مات تر به نظر برسند. به همین دلیل باید با شدت بیشتری از موهای خود مراقبت کنید و در ماه های تابستان از محصولات مراقبتی تقویت کننده مو استفاده کنید.

از مکمل کراتین استفاده کنید: با کاهش نسبت کراتین که سنگ بنای مو است، مو انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. کمبود کراتین می تواند منجر به ضعیف شدن مو و ناخن شود. به همین دلیل توصیه می کنیم در دوره هایی که موهای شما تمایل به شکستن دارند از مکمل های کراتینه استفاده کنید.

محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز موهای شما باشد: مراقبت از مو موضوع بسیار حساسی است. قبل از شروع یک شامپو یا نرم کننده جدید با توصیه دوستان خود، باید ببینید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. نوع موهای شما، روش های درمانی روی موهای شما، نیاز یا عدم نیاز موهای شما باید به شما در تعیین محصولات مراقبت از مو کمک کند. برای کنترل ساییدگی موها و داشتن موهای قوی تر، حتماً باید ۲ تا ۳ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید.

از گرما دور بمانید: حالت دادن مو با حرارت زیاد می تواند به تارهای مو آسیب برساند و باعث خشک شدن آنها شود. موهای خشک و کدر نیز می توانند فرسوده به نظر برسند. قبل از اینکه موهای خود را با حرارت حالت دهید، می توانید با استفاده از کرم محافظ حرارت، موهای خود را تضمین کنید.

شامپوهای کف دار را کاهش دهید: کف شامپوهایی که استفاده می کنیم می تواند به موهای فرسوده، خشک و رنگ شده آسیب بیشتری وارد کند که نیاز به مراقبت دارند. ممکن است کف شامپو به نظر شما خوب باشد، حتی ممکن است به شما احساس تمیزی بدهد، اما اگر موهای شما آسیب دیده باشد، ممکن است وضعیت بدتر شود. کف یکی از مهم ترین دلایل سفت و خشک شدن موها است، زیرا باعث ساییدگی مو می شود. حتی حرکات دست که در حمام برای کف کردن موهایتان انجام می دهید می تواند باعث ساییدگی موهایتان شود.

موهای خود را مرطوب کنید: برای اینکه موهای آسیب دیده را بدون کوتاه کردن ترمیم کنید، ابتدا باید رطوبت از دست رفته موهایتان را بازیابی کنید. هنگامی که تعادل رطوبت را در موهای شما فراهم گردد، موهای شما سالم تر و درخشان تر از قبل به نظر می رسند. موهایی که در اثر این روش ها آسیب دیده اند باید از داخل ترمیم شوند و می توانید از موادی مانند پروکراتین استفاده کنید که موهای شما را از داخل ترمیم می کند و ساختار مو را تقویت می کند.

تکنیک دو شامپو را امتحان کنید: اول از همه باید شامپو و نرم کننده موهای خشک و آسیب دیده را انتخاب و استفاده کنید. ممکن است در واقع کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر از دو شامپو مختلف استفاده کنید، می توانید مزایای بیشتری را مشاهده کنید. چطور؟ ما معمولا موهایمان را دو بار در حمام شامپو می کنیم. توصیه می کنیم در شامپوی اول از شامپویی با اثر ترمیم کنندگی و در شامپوی دوم از شامپویی با خاصیت تغذیه کنندگی استفاده کنید. به این ترتیب ممکن است از دو محصول متفاوت بیشتر سود برده باشید.

بعد از هر حمام موهای خود را شانه کنید: شما موهایتان را شستید و ماسک زدید، حالا وقت آن است که از حمام خارج شوید و موهایتان را شانه کنید. در این مرحله باید حتما موهای خود را با یک شانه دندانه درشت یا برس با موهای طبیعی شانه کنید و ابتدا از انتها شروع کنید. به این ترتیب از شکستن و ریزش موهای خود جلوگیری می کنید. اگر برای شانه کردن راحت‌ تر از روغن مراقبتی یا کرم‌ های مراقبتی بدون آبکشی حاوی روغن استفاده می‌کنید، موهایتان به سرعت باز می‌شوند و می‌توانید ظاهری درخشان‌ تر و شاداب ‌تر داشته باشید.

مدل موی جدید را امتحان کنید: بسیاری از ما نمی توانیم موهای بلند خود را رها کنیم، با این حال، کوتاه کردن مقدار کمی از انتهای مو به تمیز کردن انتهای موهایتان کمک می کند و موهایتان را درخشان تر نشان می دهد.

حوله مو را عوض کنید: حوله های سبک کلاسیک همچنان موهای شما را فرسوده خواهند کرد. به همین دلیل باید حوله خود را با حوله میکرو فیبر جایگزین کنید. موهای خود را با یک حوله میکرو فیبر مرطوب کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شوند. اگر عجله دارید، می توانید آن را با سشوار خشک کنید.

محصولات مراقبت از موهای آسیب دیده

Elseve Complete Repair 5: عواملی مانند آفتاب، رنگ کردن، حالت دادن به مو با حرارت زیاد، استخر و دریا باعث خشکی و ساییدگی مو می شود. برای ترمیم موهای آسیب دیده این سری را پیشنهاد می کنیم. موها را از داخل تغذیه می کند و در شامپوی ترمیم کننده موها را تقویت می کند. با افزایش انعطاف پذیری، تارهای مو بادوام تر می شوند. ویژگی مورد علاقه ما در این سری این است که از موها بدون سنگینی مراقبت می کند. به لطف این شامپو که ظاهری پرتر به موها می بخشد، پس از دوش گرفتن می توانیم ظاهری خیره کننده داشته باشیم.

Elseve Dream Long Repairing Care: آیا برای بهبود موهای آسیب دیده خود باید همیشه کوتاه کنید؟ یکی از رایج ترین اشتباهات در مراقبت از مو، فکر کردن به سالم تر کردن مو با کوتاه کردن مو است. شما باید شامپو Elseve Dream Long را امتحان کنید تا موهایتان شاداب تر و صاف تر به نظر برسد. در حالی که روغن کرچک، ویتامین ها و کراتین گیاهی موجود در شامپو دریم لانگ باعث مراقبت از مو می شود، اما به رشد موهای شما نیز کمک می کند. از آنجایی که موهای شما شکسته و ساییده نشده است، مجبور نیستید همیشه موهای خود را کوتاه کنید. ما پیشنهاد می کنیم در هر شستشو از شامپو دریم لانگ استفاده نمایید تا موهایتان قوی تر و بلندتر بماند.

L’Oréal Professionnel Absolut Repair: این سری با مواد غلیظ و موثرتر ساخته شده است. ما این سری را که هدف آن ترمیم موهای بیش از حد آسیب دیده است را به کسانی که خواهان ظاهری نرم و صاف هستند توصیه می کنیم. با استفاده از شامپو ترمیم کننده و ماسک ترمیم کننده این مجموعه می توانید به موهای آسیب دیده خود فرصتی دوباره بدهید.

Kérastase Nutritive: بهترین قسمت سری کراستاز نوتریتیو این است که با توجه به انواع موهای کمی خشک، معمولی، بسیار خشک و فوق العاده حساس متفاوت است، شما باید محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع موهای شما باشد. این مجموعه با ترکیب مواد فعال کمپلکس Irisome، کل مو را از ریشه تا نوک تغذیه می کند و اقدامات احتیاطی را در برابر ساییدگی انجام می دهد.

Kérastase Resistance: ما شامپو Thérapiste در این سری را برای موهای بسیار فرسوده و آسیب دیده توصیه می کنیم. به لطف این شامپو که همزمان با شستن از موهای شما مراقبت می کند، موهای شما صاف، براق و سالم تر به نظر می رسد. هنگامی که به طور مرتب از شامپو Thérapiste استفاده کنید، متوجه خواهید شد که خشکی قدیمی تارهای مو از بین رفته و آنها زنده تر به نظر می رسند. از آنجایی که شامپو ضد سایش به عنوان یک سپر محافظ بر روی تارهای مو در برابر سایش بعدی عمل می کند، موهای شما مانند قبل کدر و بی روح به نظر نمی رسد.

دستور العمل های طبیعی برای موهای آسیب دیده

ماسک روغن زیتون درست کنید: برای کسانی که از مشکلات مو مانند نمد شکایت دارند، ماسک های طبیعی حاوی روغن زیتون را توصیه می کنیم. با افزودن تخم مرغ به ماسک روغن زیتون، می توانید موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنید و فرصت جدیدی به موهای آسیب دیده خود بدهید.

ماسک موی لیمو درست کنید: ماسک لیمو را برای موهای آسیب دیده توصیه می کنیم. ترکیبات لیمو، عسل و روغن زیتون موهای آسیب دیده را تغذیه کرده و تعادل سبوم را تنظیم می کند. کسانی که به دنبال راه حلی برای موهای بیش از حد چرب و موهای نمدی هستند می توانند ماسک موی لیمو را امتحان کنند.

از ضد آفتاب استفاده کنید: یکی از بزرگ‌ترین دلایل آسیب‌دیدگی مو، اثر UV است. هوای بسیار گرم و اشعه ماوراء بنفش کنترل نشده می تواند باعث آسیب مو شود. باید از ضد آفتاب برای مو استفاده کنید و در هوای گرم با کلاه از موهای خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

از روغن نارگیل استفاده کنید: کسانی که می خواهند در خانه از موهای خشک و آسیب دیده مراقبت کنند، حتما باید روغن نارگیل داشته باشند. وقتی احساس کردید موهایتان بسیار خشک و بی روح به نظر می رسند، این روغن طبیعی را به موهایتان بمالید و بگذارید یک شب بماند. صبح که موهایتان را با آب ولرم بشویید، خواهید دید که چقدر نرم هستند. کسانی که به دنبال راه حل هایی برای موهای آسیب دیده هستند، باید روغن های مراقبت طبیعی را امتحان کنند.

از قدرت آلوئه ورا استفاده کنید: ژل آلوئه ورا برای مراقبت از پوست و همچنین برای مراقبت از موهای آسیب دیده مفید است. اگر می خواهید در خانه ماسکی برای موهای آسیب دیده درست کنید، می توانید آلوئه ورا و روغن زیتون را مخلوط کنید. اگر موهایتان به رطوبت اضافی نیاز دارد، اضافه کردن ماست به این ماسک را فراموش نکنید.

سعی کنید به موهایتان حنا بزنید: کسانی که به دنبال دستور العمل ماسک برای موهای بسیار آسیب دیده هستند می توانند حنای هندی را امتحان کنند. کسانی که توصیه های مراقبتی برای موهای آسیب دیده می خواهند باید به موهای خود حنا بزنند. با استفاده از حنا روی موهای خود می توانید آن را درخشان تر نشان دهید و به رشد سریع موهای خود کمک کنید.

موهای خود را به طور طبیعی حالت دهید: استفاده از حالت دهنده های مو بعد از استفاده از محصولات مراقبتی، ممکن است برای موهای شما خوب نباشد. به همین دلیل پس از تهیه ماسک موهای خشک و آسیب دیده باید موهای خود را طبیعی بگذارید و با مدل هایی مانند بافته یا دم اسبی به آن ها حالت دهید. استفاده از حرارت بیش از حد و سشوار می تواند اثر مراقبت از مو را خنثی کند.

چگونه از موهای خشک و آسیب دیده مراقبت کنیم؟

شامپو و نرم کننده موهای خشک و آسیب دیده را انتخاب کنید: ممکن است در واقع کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر از دو شامپو مختلف استفاده کنید، می توانید مزایای بیشتری را مشاهده کنید. چطور؟ ما معمولا موهایمان را دو بار در حمام شامپو می کنیم. توصیه می کنیم در شامپوی اول از شامپویی با اثر ترمیم کنندگی و در شامپوی دوم از شامپویی با خاصیت تغذیه کنندگی استفاده کنید. به این ترتیب ممکن است از دو محصول متفاوت بیشتر سود برده باشید.

ماسک مو را فراموش نکنید: فراموش نکنید که استفاده از ماسک در مراقبت از مو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از مصرف آن حداقل هفته ای یکبار غافل نشوید.

مراقبت بعد از حمام: شما موهایتان را شستید و ماسک زدید، حالا وقت آن است که از حمام خارج شوید و موهایتان را شانه کنید. در این مرحله باید حتماً موهای خود را با یک شانه دندانه درشت یا برس با موهای طبیعی شانه کنید و از انتها شروع کنید. به این ترتیب از شکستن و ریزش موهای خود جلوگیری می کنید. برای شانه کردن راحت تر، اگر از روغن مراقبت یا کرم های مراقبتی حاوی روغن و بدون آبکشی استفاده کنید، موهای شما به سرعت باز می شود و می توانید ظاهری درخشان تر و شاداب تر داشته باشید.

توصیه سردبیر: در نهایت توصیه ما این است که سعی کنید از سری های مراقبتی مناسب با نیاز موهای خود از یک برند با کیفیت استفاده کنید تا برای موهای شما مفیدتر باشد.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر