Scroll Top

چگونه پس از لیزر موهای زائد از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

ریشه مو یکی از اسرارآمیزترین قسمت های بدن ماست! پوست سر بین رشته های مو پنهان می شود و ما نمی توانیم آنچه را که روی پوست سر اتفاق می افتد به وضوح ببینیم. در واقع، اگر این شانس را داشتید که پوست سر را به وضوح بررسی کنید، مطمئن هستیم که می توانید درد پوست سر را با وضوح بیشتری تجزیه و تحلیل کنید. حساسیت، درد و سوزش در پوست سر در واقع سیگنالی است که پوست سر شما برای شما ارسال می کند! احساس درد بر روی پوست سر، بر خلاف معمول، نشانه این است که چیزی در آن ناحیه اشتباه است. ما علل درد و سوزش در پوست سر را بررسی کردیم.

مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد چگونه باید انجام شود؟

پوست خود را به شدت مرطوب کنید: خارش پوست و احساس سوزش خفیف بعد از لیزر موهای زائد بسیار طبیعی است. این احساس معمولاً در عرض چند ساعت از بین می رود. در برخی از پوست های حساس، این ممکن است 1-2 روز ادامه یابد. برای کاهش حساسیت پوست و آرامش آن باید از مقدار زیادی کرم مرطوب کننده استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست به آرامش ناحیه لیزر شده کمک می کنند. ما کرم مرطوب‌کننده CeraVe را برای مرحله بعد از لیزر توصیه می کنیم. کرم CeraVe حاوی سرامید و اسید هیالورونیک پوست را به شدت مرطوب می کند و در عین حال به ترمیم سد پوستی کمک می کند. بنابراین به کاهش حساسیت بعد از لیزر و کنترل احساس خارش روی پوست کمک می کند. می توانید این مرطوب کننده را که برای استفاده صورت و بدن مناسب است، بعد از لیزر استفاده کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید: برای کسانی که می خواهند بعد از لیزر موهای زائد از پوست خود مراقبت کنند، ابتدا محافظت در برابر آفتاب را توصیه می کنیم. شما می توانید با محافظت از پوست خود که بعد از لیزر حساس می شود، در برابر نور خورشید از ایجاد لکه و تحریک پوست جلوگیری کنید. ناحیه لیزر موهای زائد را باید با کرم ضدآفتاب مخصوصاً در 4-3 روز اول محافظت کنید. ما کرم محافظ صورت پیشرفته Garnier Ambre Solaire Sensitive Face Protective Face GKF 50+ را برای کسانی که خواهان مشاوره مراقبت از پوست پس از لیزر هستند، توصیه می کنیم. ضد آفتاب گارنیر که در برابر سنگین ترین اشعه ها مانند اشعهUV ، محافظت ویژه ای از پوست فوق حساس بعد از لیزر ایجاد می کند. با جلوگیری از برخورد اشعه ماوراء بنفش به ناحیه لیزر، مهمترین مرحله مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد را به پایان خواهید رساند.

پوست خود را تمیز نگه دارید: بعد از لیزر موهای زائد می توانید ماساژ یخ را برای آرامش پوست خود انجام دهید. استفاده از کمپرس یخ در ناحیه سوزش یا خارش باعث آرامش پوست می شود. برای 3-4 روز اول پس از لیزر، توصیه می کنیم این ناحیه را تمیز نگه دارید و به طور مرتب دوش بگیرید. ژل دوش kiehl’s creme de corps smoothing oil to foam body cleanser به آرامش و پاکسازی پوست کمک می کند. ژل کیلز یکی از ژل های دوش محبوب، پوست خشک را مرطوب می کند و باعث می شود بعد از حمام لطافتی مخملی داشته باشید.

پیشنهاد سردبیر: هنگام تمیز کردن پوست پس از لیزر موهای زائد، قطعاً نباید از محصولات مراقبتی مانند اسکراب یا اسفنج دوش سخت استفاده کنید. شما می توانید پوست حساس خود را فقط با دست یا با یک پارچه نرم بشویید.

نکاتی که بعد از لیزر موهای زائد باید در نظر بگیرید

  • با استفاده از لوسیون یا کرم مراقبت از پوست پس از لیزر، باید ناحیه اپیلاسیون را شل کنید.
  • بعد از لیزر باید از آب بسیار داغ دوری کنید و در هفته اول فقط با آب ولرم یا نهایتاً گرم دوش بگیرید.
  • پس از لیزر موهای زائد، نباید تیغ، موم یا اپیلاسیون انجام دهید. موهای شما در عرض 3-4 روز می ریزد.
  • به جای اینکه بعد از استحمام پوست خود را با حوله محکم پاک کنید، باید با حرکات بافر رطوبت را از بدن خود بگیرید.
  • پس از لیزر درمانی باید از کرم های ضد باکتری خودداری کنید زیرا کرم های ضد باکتری می توانند باعث تحریک پوست در ناحیه لیزر شوند.
  • بعد از لیزر روی صورت از کرم های صورت با محتوای مرطوب کننده استفاده کنید زیرا پوست شما پس از لیزر می تواند خشک و حساس شود.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر