Scroll Top

چگونه در تابستان از پوست اگزمایی مراقبت کنیم؟

 

همه می دانند که مراقبت از پوست اگزمایی چقدر دشوار است. اگر پوست مستعد اگزما دارید، باید از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید زیرا در تابستان پوست شما حساس تر می شود. اشعه خورشید می تواند باعث خشکی، حساسیت و خارش در پوست شما شود، به خصوص در پوست های حساسی مانند پوست شما! بنابراین، مراقبت از پوست اگزمایی در تابستان چگونه باید باشد؟ از کدام ضد آفتاب استفاده کنم و کدام کرم های اگزما را ترجیح دهم؟ برای مراقبت از پوست اگزمایی در تابستان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از گرمای شدید دوری کنید

پوست اگزمایی باید از تغییرات شدید گرما دور بماند. هوای بسیار سرد و بسیار گرم برای پوست اگزمایی شما خوب نخواهد بود. تعریق شدید در تابستان می تواند اگزما را مرطوب نگه دارد و گسترش یابد. به همین دلیل در روزهای گرم باید در مکانی خنک و سایه بنشینید و در صورت نیاز به بیرون رفتن در زیر نور آفتاب، پوست اگزمایی خود را از آفتاب پنهان کنید. میکروبیوم کل میکروارگانیسم‌های زنده‌ای است که در بدن ما زندگی می‌کنند و به هم خوردن تعادل در تنوع میکروبیوم پوست می‌تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلفی شود. مرطوب کننده جدید La Roche-Posay Lipikar Baume AP+M پوست بسیار خشک و مستعد آتوپی را مرطوب می کند، تعادل میکروبیوم را حفظ می کند و سد پوستی را تقویت می کند. بهترین مرطوب کننده ای که ما برای پوست های خیلی خشک و مستعد اگزما توصیه می کنیم La Roche-Posay Lipikar Baume AP+M است. این کرم مرطوب کننده که به شدت پوست را مرطوب می کند و تعادل میکروبیومی پوست را تنظیم می کند، از خشک شدن پوست در تابستان جلوگیری می کند. یکی دیگر از ویژگی های کرم مرطوب کننده لاروش پوزای این است که باعث کاهش احساس خارش در پوست اگزمایی می شود. بنابراین حملات خارش پوست آتوپیک کاهش می یابد و با تاثیر گرما در ماه های تابستان احساس ناراحتی در پوست به حداقل می رسد. می توانید حداقل دو بار در روز یا در صورت نیاز، کرم لاروش پوزای را روی پوست خود بمالید.

به مقدار زیاد مایعات بنوشید

کلید مراقبت از اگزما در هوای گرم نوشیدن مقدار زیادی آب است. با مرطوب کردن پوست خود از داخل، می توانید از تشدید و خشک شدن اگزما جلوگیری کنید. پوست خشک ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به اگزما باشد. برای مراقبت از اگزما در تابستان فراموش نکنید که پوست خود را از داخل و خارج مرطوب کنید. در تعطیلات حتماً کرم های اگزما، ضدآفتاب و مرطوب کننده های بدن همراه خود داشته باشید. اگر پوست مستعد آتوپی دارید، باید در تابستان و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنید. درمان اگزما در معرض آفتاب برای شما بسیار دشوار خواهد بود. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی به خصوص ناحیه اگزمایی را در برابر نور خورشید محافظت کنید. ضد آفتاب مورد علاقه ما La Roche Posay Anthelious Anthelios Ultra Light SPF 50+ است. این ضد آفتاب مناسب برای پوست های خشک و حساس، دارای محافظت بالایی در برابر UVA و UVB می باشد. فیلترهای مکسوریل اس ایکس و ایکس ال از تاثیر آفتاب بر روی ناحیه اگزما جلوگیری نموده و از خشک شدن پوست پیشگیری می کنند. کرم ضد آفتاب را نه تنها در ناحیه اگزمایی، بلکه به تمام بدن خود بمالید و آن را به خوبی پخش کنید. توصیه می کنیم کرم ضد آفتاب را هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار تمدید کنید.

پوست شما نباید خیس بماند

موضوع دیگری که پوست اگزمایی در تابستان باید به آن توجه کند شنا در استخر یا دریا است. پوست شما نباید همیشه خیس بماند. پس از ورود به دریا یا استخر، حتماً باید ناحیه ای که اگزما دارید را خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. پس از دوش گرفتن هم باید همین روند را ادامه دهید. مرطوب نگه داشتن اگزما روند درمان را پیچیده می کند و باعث عمیق تر شدن اگزما می شود. هنگام خشک کردن پوست اگزما از حوله سفت استفاده نکنید. درعوض، باید پوست مبتلا به اگزما را با یک تی شرت نخی یا حوله نازک موسلین به آرامی خشک کنید. چگونه باید پوست اگزمایی خود را در تابستان بشویید؟ هنگام شستن اگزما در هوای گرم، حتما باید ژل های شستشویی را انتخاب کنید که پوست را خشک، تحریک و سفت نکنند. ژل شستشوی La Roche Posay Lipikar Syndet AP یکی از محصولات شستشوی صورت پوست اگزمایی است. ژل شستشوی لاروش پوزای حاوی کره شی و نیاسینامید پوست را به شدت مرطوب می کند و در عین حال به آرامش پوست، کاهش احساس خارش و پاکسازی عمیق آن کمک می کند. شما می توانید از ژل شستشوی La Roche Posay Lipikar Syndet AP نه تنها برای صورت بلکه برای کل بدن خود استفاده کنید. هنگام رفتن به تعطیلات حتماً این ژل شستشو را همراه خود ببرید و پس از شنا در دریا و استخر به سرعت پوست اگزمایی خود را تمیز کنید.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر