Scroll Top

چگونه از لب های خود در هوای سرد مراقبت کنیم؟

 

 

اگرچه کرم حلزون در دوران یونان باستان استفاده می شد، اما کشف فواید عصاره حلزون در دهه 1980 اتفاق افتاد. دانشمندان با کشف میزان صافی دست و پوست افرادی که در مزارع پرورش حلزون کار می کنند، شروع به کشف فواید عصاره حلزون کرده و کرم حلزون را ابداع می کنند.

با توجه به اینکه حلزون ها حتی می توانند پوسته های خود را تجدید کنند، می توانیم متوجه شویم که آنها چقدر مبتکر هستند، به خصوص در بازسازی پوست و بافت. کلاژن، الاستین، اسید گلیکولیک و آنتی‌ بیوتیک ‌های طبیعی موجود در عصاره حلزون به بهبود و جوانی پوست کمک می‌کنند. بله، می توان گفت که این خصوصیات یک درمان کوچک ضد پیری از عصاره حلزون هستند!

لب های خود را مرطوب کنید

وقتی صحبت از بهترین مراقبت از لب می شود، البته، بالم لب به ذهن می رسد. بالم لب با قوام متراکم به مرطوب کردن لب ها کمک می کند و آنها را سالم تر نشان می دهد. یکی از کرم های مراقبت از لب های مورد علاقه ما، بالم لب Kiehl’s Lip Balm #1 لب های ترک خورده را نرم کرده و ظاهر صافی به آن ها می دهد. در روزهای سرد این بالم لب را همراه خود داشته باشید که مرطوب کننده و مراقبت کننده می باشد و خشکی لب ها را رفع می کند. قبل از بیرون رفتن حتماً باید بالم لب را بمالید و در صورت نیاز آن را تجدید کنید. اگر لب های ترک خورده شما می سوزد یا خارش دارد، می توانید با استفاده از بالم لب کیهلز، خشکی لب ها را به سرعت برطرف کنید.

پیشنهاد سردبیر: وقتی در هوای سرد مراقبت از لب را انجام می دهید، از رژ لب هایی که لب های شما را خشک می کنند استفاده نکنید. برخی از رژ لب ها می توانند لب ها را خشک کرده و باعث پوسته پوسته شدن لب ها شوند.

از لب های خود در برابر باد محافظت کنید.

آیا می دانید لب های شما بیشتر تحت تاثیر باد قرار می گیرند؟ به خصوص بادهای شدید می تواند باعث خشک شدن سریع لب ها و ترک خوردن آنها شود. بنابراین اگر لب ‌های حساسی دارید، باید در روزهای بادی از لب ‌هایتان با ماسک محافظت کنید یا روسری دور دهانتان ببندید. در وزش بادهای شدید حتماً به لب های خود مرطوب کننده بزنید تا از خشک شدن آن ها جلوگیری کنید.

از عوامل خشک کننده لب های خود دوری کنید

این یک واقعیت است که لب ها در پاییز و زمستان حساس تر هستند! با اثر خشک شدن هوای سرد، لب ها سریعتر کدر می شوند، خشک می شوند و حتی ممکن است پوست لب ها ترک بخورد. برای جلوگیری از این امر، ابتدا باید از عواملی که لب هایتان را خشک می کنند و موجب پاره شدن پوست لب می شوند، فاصله بگیرید. به عنوان مثال، رژ لب های مات که لب های شما را خشک می کنند. لیسیدن لب ها و قرار گرفتن در باد نیز می تواند باعث خشکی لب ها شود. در حالی که لب های شما دوران حساسی را سپری می کنند، می توانید با توجه به این عوامل از تشدید خشکی لب های خود جلوگیری کنید.

پیشنهاد سردبیر: اگر به دنبال یک بالم لب برای لب های ترک خورده هستید، کرم لب La Roche Posay Cicaplast Levres را به شما پیشنهاد می کنیم. این بالم لب که لب ها را به سرعت نرم می کند و آنها را مرطوب تر نشان می دهد و از آنها در برابر عوامل محیطی محافظت می کند. شما می توانید هر زمان که نیاز داشتید از این مرطوب کننده لب استفاده کنید که به شدت لب ها را مرطوب می کند.

از طریق بینی نفس بکشید

بله، ممکن است تعجب کنید، اما تنفس دهانی در روزهای سرد می تواند منجر به خشکی لب ها شود. لیسیدن مداوم، خیس کردن و تنفس دهانی باعث خشکی مضاعف لب های شما می شود. به همین دلیل تا حد امکان در روزهای سرد از طریق بینی تنفس کنید. جهت جلوگیری از انسداد بینی نیز از اسپری بینی استفاده کنید. پیشنهاد سردبیر: در توصیه های مراقبت از لب Vichy Baume Levres Repulpant گنجانده شده است که به سرعت نرمی مخملی به لب ها می بخشد و از خشک شدن لب ها جلوگیری می کند. هنگامی که احساس می کنید لب هایتان در خارج از منزل یا در خانه خشک می شوند، می توانید با استفاده از بالم لب ویشی، لب های سالم تری داشته باشید.

با لب های خشک خود بازی نکنید

یکی از رایج ترین اشتباهات مراقبت از لب، کندن لب ها و پاره شدن پوست خشک لب است. چنین عاداتی می تواند باعث شود لب های شما بدون اینکه متوجه شوید حساس شوند. شما باید یاد بگیرید که لب های خود را همیشه مرطوب نگه دارید و آنها را لمس نکنید. کشیدن پوست لب می تواند منجر به تغییر شکل، خشکی و ظاهر ناسالم مزمن لب شود.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر