Scroll Top

چه چیزی برای درمان ریزش مو مفید است؟ چگونه پیشگیری کنیم؟

 

چه چیزی برای ریزش مو مفید است؟

اگر به دنبال راه حل های طبیعی برای ریزش مو هستید، می توانید مراحل زیر را  دنبال کنید:

ویتامین های ریزش مو: یکی از دلایل مهم ریزش مو می تواند کمبود برخی ویتامین ها در بدن باشد. برای اطمینان از این موضوع، توصیه می کنیم ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. ویتامین هایی که برای ریزش مو مفید هستند ویتامین E، بیوتین، اسید فولیک و آهن هستند. پس از مشورت با پزشک، می توانید با مصرف مکمل های ویتامینی از خارج، راه حلی برای ریزش مو پیدا کنید.

سیر و پیاز: شاید شنیده باشید که شامپوهای سیر اغلب برای ریزش مو استفاده می شوند. گیاهان ریشه ای مانند سیر و پیاز در مقابله با ریزش مو موثر هستند. سیر که فولیکول های مو را تقویت می کند و رشد موهای جدید را تقویت می کند، اغلب استفاده می شود.

سبزیجات برگ سبز: مهمترین عامل ریزش مو ممکن است کمبود آهن باشد. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، جعفری و شاتوت می توانند راه حلی طبیعی برای ریزش مو باشند زیرا سرشار از آهن هستند.

روغن های مفید برای ریزش مو: روغن های سقزT بادام و کاج از روغن های پیشرو برای ریزش مو هستند. روغن بادام سرشار از ویتامین E است که دارای خواص تقویت کننده مو است.

ویتامین C: ویتامین C که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، همچنین به دلیل اثر آنتی اکسیدانی، اثرات عوامل محیطی بر ریزش مو را کاهش می دهد. می توانید غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال، لیمو، نارنگی، فلفل قرمز، کیوی و توت فرنگی را بیشتر مصرف کنید.

آجیل: بسیاری از آجیل ها سرشار از ویتامین E و اسید فولیک هستند. می توانید از مغزها مانند گردو، فندق، بادام هندی و بادام به عنوان یک راه حل طبیعی برای ریزش مو استفاده کنید.

محصولات لبنی: محصولاتی مانند ماست، پنیر و شیر به تقویت فولیکول های مو کمک می کنند زیرا سرشار از پروتئین و کلسیم هستند.

ریزش مو شرایط بسیار سختی است که همه می توانند با آن کنار بیایند، از آنجایی که اعتماد به نفس ما به شدت آسیب می بیند، وقتی با چنین مشکلی مواجه می شویم، ناراضی می شویم. بنابراین، چه چیزی برای ریزش مو مفید است؟ در واقع کاری که باید انجام شود یافتن شامپوی ضد ریزش مو و مراقبتی است که تارهای مو را تقویت و بازسازی کند و از ریزش مو جلوگیری کند! چه چیزی برای ریزش مو مفید است؟ علت ریزش مو چیست و از چه محصولات مراقبتی استفاده کنم؟ پاسخ تمام این سوالات را می توانید در این مقاله بیابید…

ریزش مو چیست؟

ریزش مو عبارت است از ضعیف شدن، نازک شدن و ریزش مو در طول زمان در اثر عواملی مانند تغییرات ژنتیکی، هورمونی، تغییرات فصلی و استرس. دو نوع مختلف ریزش مو وجود دارد که ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه است. هنگامی که با مشکل ریزش مو مواجه شدید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پزشک خود مشورت کنید. در کنار توصیه ها و درمان های پزشک می توانید از شامپوها، ماسک های مو و روغن های موی مفید برای ریزش مو نیز استفاده کنید.

چه چیزی باعث ریزش مو می شود؟

ما روزانه 100 تار مو از دست می دهیم. با این حال، این باعث نازک شدن قابل توجه پوست سر و نازک شدن برخی از نقاط مو نمی شود، زیرا به جای این ریزش روزانه، موهای جدید رشد می کنند. ریزش مو زمانی رخ می دهد که این چرخه مختل شود یا فولیکول مو از بین برود. علل ریزش مو را می توان عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، برخی داروهای مصرفی، استرس، تغییرات فصلی و برخی مدل موها برشمرد.

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

تغذیه مناسب: زمانی که موهای شما رطوبت خود را از دست می دهند و مواد مغذی کافی دریافت نمی کنند، ممکن است شروع به ریزش کنند. به همین دلیل باید آب فراوان بنوشید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی نمایید تا موهایتان ریزش نکند.

ورزش: ورزش منظم باعث تسریع گردش خون و کاهش ریزش مو می شود.

حالت دادن صحیح مو: می توانید تنها با چند دقیقه شانه کردن موها، گردش خون در پوست سر را تسریع کنید. در عین حال باید به طور مرتب از موهای خود مراقبت کنید و تا حد امکان از حالت دادن به وسیله گرما دوری کنید تا از ریزش مو جلوگیری کنید.

از استرس دوری کنید: یکی از بزرگترین دشمنان موهای شما استرس است. بنابراین، اگرچه گفتن آن آسان و اجرای آن دشوار است، اما باید از استرس دوری کنید. باید سعی کنید به موقع از کار خارج شوید، آخر هفته را با کیفیت بگذرانید.

استفاده از شامپو: با استفاده از شامپوهای مخصوص ریزش مو می توانید راه حلی برای ریزش مو پیدا کنید. با این شامپوها که عموماً حاوی آرژنین، بیوتین و ویتامین E هستند، می توان تا حد زیادی از ریزش موهای شما جلوگیری کرد.

به مراقبت از مو توجه کنید: برای کمک به حل مشکل ریزش مو، ابتدا باید موهای خود را تقویت کنید. با استفاده از ماسک ها و روغن های مراقبت از مو برای ریزش مو می توانید وضعیت را کنترل کنید.

دریافت نظر متخصص: ژنتیک، اختلالات هورمونی، بیماری های مختلف و اشتباهاتی که در حین مراقبت از مو انجام می شود باعث ریزش مو می شود. اگر فکر می کنید که ریزش موی شما بیش از حد طبیعی است، حتماً باید این وضعیت را با یک متخصص در میان بگذارید.

پرهیز از درمان های شیمیایی و حرارتی: به دلیل مشکل ریزش مو باید مدتی از انواع درمان های شیمیایی دوری کنید. به دلیل این فرآیندها، موها می توانند عمیقاً آسیب ببینند و موهای شما بیشتر ریزش کنند. به همین ترتیب، استفاده مکرر از گرما هنگام حالت دادن به مو نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

توصیه های شامپو برای ریزش مو

Complete Resistance Elseve

اولین پیشنهاد ما برای راه حل ریزش مو و تقویت موهای شماست! محتویات مهم در این زمینه بیوتین و آرژنین است. شامپو Elseve Complete Resistance محصول مورد علاقه ما است که حاوی بیوتین است، به ویژه به دلیل خاصیت ضد ریزش آن! این سری که نه تنها حاوی بیوتین، بلکه حاوی پروتئین آرژنین و ویتامین B5 است، بر مشکلاتی مانند ریزش فصلی مو و ریزش مو در اثر شکستگی تاثیر می گذارد. این سری شامل شامپو، نرم کننده، ماسک و همچنین نرم کننده بدون شستشو است. می توانید از سری Complete Resistance برای تقویت موهای خود از ریشه تا نوک استفاده کنید.

Kerastase Genesis

پیشنهاد دیگر سری Genesis از برند Kerastase است که یکی از محصولات مراقبت از موهای مورد علاقه ما است. آرایشگران متخصص همچنین سری Kérastase Genesis را توصیه می کنند که حاوی ریشه زنجبیل، سلول های بنیادی Edelweiss و Aminexil است. به خصوص برای رفع مشکل ریزش مو باید از موها در برابر عوامل خارجی محافظت کرد که این محصولات از موهای ما در برابر عوامل خارجی محافظت و تقویت می کند. این سری به مو کمک می کند تا فولیکول های مو بهتر بچسبد و ریزش مو کاهش یابد. اگر موهای ضعیف و مستعد ریزش دارید، حتما به شما توصیه می کنیم با این مجموعه آشنا شوید.

Vichy Dercos Energisant

برای یافتن راه حلی درماتولوژیک برای ریزش مو، می‌توانید سری‌ های انرژی‌ زای ویشی Dercos و سرم آمینکسیل را نیز انتخاب کنید. این سری حاوی آمینکسیل موها را از ریشه تقویت کرده و در برابر ریزش مقاوم می کند.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر