Scroll Top

چه چیزی باعث تعریق بیش از حد می شود؟ چگونه پیشگیری کنیم؟

 

علت تعریق زیاد چیست؟

تعریق به عنوان یک رویداد فیزیولوژیکی در نظر گرفته می شود که بدن به طور طبیعی برای تنظیم تعادل حرارتی بدن انجام می دهد. با این حال، تعریق بیش از حد می تواند مستقل از تعادل حرارتی بدن ایجاد شود. اگر تعریق بیش از حد بدون فاکتور دما را تجربه می کنید، اگر حتی بدون حرکت هم زیاد عرق می کنید، ممکن است به دلیل هورمونی، دارویی یا بیماری هایی باشد که داشته اید. در زیر می توانید دلایل عرق کردن را به طور کلی مشاهده کنید.

  • دیابت
  • یائسگی
  • عفونت ها
  • قند خون پایین
  • مشکلات تیروئید
  • بیماری های قلبی
  • اختلالات سیستم عصبی
  • تغییرات عاطفی مانند هیجان، ترس و خجالت

 

شایع ترین نوع هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد، هایپرهیدروزیس اولیه است. در این نوع تعریق، اعصابی که مسئول سیگنال دادن به غدد عرق هستند بیش از حد فعال می شوند، حتی اگر با فعالیت بدنی یا افزایش دما تحریک نشده باشند. حمله تعریق زمانی بدتر می شود که شخص با استرس یا تحریک پذیری مشکل داشته باشد. در این نوع تعریق کف دست و پا و گاهی ناحیه صورت و گردن بیش از حد عرق می کند.

تعریق بیش از حد یا هیپرهیدروزیس ممکن است هر از گاهی رخ دهد. تعریق بیش از حد که می تواند به صورت دوره ای یا به دلیل متغیرهای احساسی دیده شود، می تواند در یک لحظه شما را شرمنده کند. کسانی که تعریق بیش از حد را تجربه می کنند ممکن است در موقعیت های اجتماعی احساس ناامنی کنند یا از فعالیت های ورزشی فاصله بگیرند. پس از یادگیری علل تعریق زیاد، می توانید راه حلی برای مشکل تعریق بیش از حد پیدا کنید. اگر با مشکلاتی مانند تعریق زیاد در هنگام خواب، تعریق زیر بغل و تعریق هنگام غذا خوردن مواجه هستید، می توانید در ادامه مقاله راه حل هایی برای رفع تعریق بیابید.

چگونه از تعریق زیاد جلوگیری کنیم؟

به رژیم غذایی خود توجه کنید: باید بگوییم که از جمله عوامل تعریق زیاد، غذاهای بسیار تند هستند. اگر مشکل تعریق بیش از حد دارید یا اگر به یک وعده غذایی مهم دعوتید، باید از غذاهای تند و داغ دوری کنید. غذاهای تند می توانند باعث تعریق زیاد شوند. زیرا همانطور که بدن ما به گرما واکنش نشان می دهد، به غذاهای تلخ نیز واکنش نشان می دهد و سعی می کند خود را خنک کند و غدد عرق را تحریک می کند. مصرف کافئین نیز از جمله دلایل تعریق زیاد است. کافئین که غدد فوق کلیوی ما را تحریک می کند، یکی از دلایل تعریق کف دست، پا و زیر بغل است. از آنجایی که برای هضم غذا به گرمای متابولیک نیاز است، ممکن است وعده های غذایی کوچکتر و مکرر را ترجیح دهید.

 

پارچه های تنفس پذیر را ترجیح دهید: آیا می دانستید انتخاب لباس بر تعریق تاثیر می گذارد؟ مخصوصاً کسانی که دچار عرق کردن زیر بغل می‌شوند، وقتی لباس‌های 100% پنبه‌ ای می‌پوشند، کمتر عرق می‌کنند. پارچه هایی که پوست را تهویه می کنند و نیز لباس های رنگ روشن را می توان به عنوان راه حل برای تعریق زیاد توصیه کرد. تناژهایی مانند بژ، سفید و خاکستری روشن که به انعکاس نور خورشید کمک می کنند برای کسانی که زیاد عرق می کنند ایده آل هستند. اگر نمی توانید مشکل تعریق بیش از حد خود را کنترل کنید، توصیه می کنیم به پزشک مراجعه کنید. برای تعریق زیاد به کدام پزشک مراجعه کنم؟ می توانید به متخصص داخلی مراجعه کنید.

 

بلافاصله بعد از حمام از دئودورانت استفاده کنید: برای به دست آوردن بهترین نتیجه از دئودورانت ها، باید مطمئن شوید که زیر بغلتان تمیز و خشک است. به همین دلیل بهترین زمان برای استفاده از دئودورانت درست بعد از حمام است. می توانید با استفاده از دئودورانت در حالی که زیر بغلتان تمیز است، از ایجاد بوی بد جلوگیری کنید. اگر تعریق بیش از حد دارید، اسپری Garnier Mineral Hyaluronik را توصیه می کنیم. این دئودورانت که تا 72 ساعت در برابر بوی بد محافظت می کند، دارای فرمولی حاوی هیالورونیک اسید مشتق شده از گیاهان و مواد معدنی جاذب رطوبت است. به لطف دئودورانت گارنیر که حتی حساس ترین زیربغل ها را تسکین می دهد، در تمام طول روز احساس می کنید که تازه از حمام خارج شده اید! به لطف مراقبت های هیالورونیک که به پوست اجازه تنفس می دهد، می توانید از بوی بدی که باعث خجالت شما در طول روز می شد، جلوگیری کنید. اگر می خواهید از دئودورانت رولی استفاده کنید، دئودورانت Garnier Mineral Pure & clean Roll-on Deodorant  را پیشنهاد می کنیم. دئودورانت Roll-on Garnier که تا 48 ساعت در برابر بوی عرق محافظت می کند، دارای مواد معدنی است که مانند یک اسفنج رطوبت را جذب می کند. بدین ترتیب زیر بغل مرطوب نمی ماند و از ایجاد بوی بد از همان ابتدا جلوگیری می شود. به لطف این دئودورانت ها که برای مشکل تعریق زیاد مناسب هستند، اکنون در هر محیطی احساس امنیت خواهید کرد.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر