Scroll Top

پوست سرم خیلی خارش دارد!

دلیل آن چیست؟

 

علل خارش پوست سر

پوست خشک

خشکی پوست سر به خصوص در ماه های زمستان بسیار شایع است. هنگامی که پوست سر خشک می شود، شروع به پوسته پوسته شدن می کند که باعث شوره سر می شود. برای جلوگیری از این خشکی، می توانید با استفاده از روغن حالت دهنده به مرطوب نگه داشتن و تغذیه پوست سر خود کمک کنید.

درماتیت سبورئیک

بیماری به نام درماتیت سبورئیک زمانی رخ می دهد که پوست سر بیش از حد خشک شود و شوره سر شروع به تشکیل شود. این مشکل باعث می شود که پوسته های سفید و نازک پوسته پوسته شوند و یا حتی پوست سر جدا شود و در نتیجه خارش ایجاد شود. استفاده از شامپوهایی که پوست سر شما را آرام می کند می تواند کمک کننده باشد. در موارد جدی تر، ممکن است نیاز به مشاوره با پزشک باشد.

پسوریازیس

پسوریازیس باعث پوسته ریزی بیش از حد پوست سر (بیشتر از درماتیت سبورئیک) می شود و باعث می شود پوست سر صورتی به نظر برسد. همانطور که در جای دیگر بدن رخ می دهد، در پوست سر، اغلب در پشت سر یافت می شود. می توان از شامپوهای حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کرد. اما اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، حتما باید با پزشک مشورت کنید.

عفونت قارچی

عفونت قارچی که در کودکان شایع تر از بزرگسالان است نیز می تواند بسیار خارش دار باشد. به خصوص عفونت های قارچی شدید حتی می تواند باعث ریزش مو شود. بنابراین لازم است در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

واکنش آلرژیک

اگر به چیزهایی که می‌خورید یا می‌نوشید، رنگ مو یا سایر محصولات مو حساسیت دارید، ممکن است پوست سرتان خارش داشته باشد. با آزمایش ویژه متخصص پوست می توانید متوجه شوید به کدام محصولات حساسیت دارید.

توصیه های مراقبتی برای خارش پوست سر

کسانی که پوست سر حساس داشته و با مشکل خارش پوست سر مواجه هستند، ابتدا باید شامپوی ضد خارش را بررسی کنند. مهم ترین توصیه مراقبتی که بعد از شروع استفاده از شامپو Dercos برای خود انجام خواهید داد این است که موهای خود را از گرما دور نگه دارید. اشتباهاتی مانند شستن موها با آب داغ، سشوار کشیدن و بیرون رفتن بدون محافظت در هوای آفتابی می تواند منجر به خشک شدن بیشتر موها و خارش بیشتر پوست سر شود. در دوره هایی که پوست سر خارش دارد، باید موهای خود را مرتب بشویید و هر بار که موهایتان را می شویید از شامپوی خود استفاده کنید. تعویض مکرر شامپو در چنین دوره های حساسی برای پوست سر خوب نیست. توصیه می کنیم از موهای باز استفاده کنید تا پوست سر بتواند نفس بکشد.

خارش پوست سر یک مشکل مرتبط با پوست سر است که اکثر ما حداقل در مقطعی از زندگی با آن مواجه هستیم. خارش پوست سر که هر از چند گاهی در همه دیده می شود، در صورت عدم رعایت موارد احتیاطی می تواند به سمت مشکلات جدی پیش برود. به لطف راه حل هایی که می توانید در خانه برای تسکین خارش پوست سر انجام دهید، می توانید از همان ابتدا بر این مشکل غلبه کنید. می توانید از پیشنهادهای ما در مورد مراقبت از پوست سر، علل خارش پوست سر و توصیه های شامپویی که برای موهای خارش دار مفید هستند، بهره بگیرید.

توصیه های شامپو برای خارش پوست سر

برای پوست‌ سر حساس: شامپو ضد شوره ویشی Dercos یکی از اولین شامپوهایی است که برای خارش سر توصیه می‌کنیم. شما می توانید به لطف این شامپوی بدون سولفات که پوست سر را از مشکل شوره سر پاک می کند، خارش پوست سر خود را از بین ببرید. ویژگی شامپو Dercos ویشی این است که پوست سر را خشک نمی کند و به پوست های حساس آسیب نمی رساند. پیروکتون اولامین در فرمول خود تشکیل شوره سر را کاهش می دهد، در حالی که بیزابولول تارهای مو را نرم می کند و به آنها کمک می کند درخشان تر به نظر برسند.

برای پوست سر چرب: مشکل شوره سر همیشه در موهای خشک است. با این حال، کسانی که پوست سرشان چرب است ممکن است مشکلات شوره سر و خارش را نیز تجربه کنند. اگر پوست سرتان چرب است و به دنبال شامپوی ضد شوره و خارش سر هستید، شامپو ضد شوره ویشی Dercos مخصوص پوست چرب را به شما پیشنهاد می کنیم. به لطف فناوری سلنیوم دی سولفید موجود در این شامپو، می توانید شوره سر را بر روی پوست چرب خود به حداقل برسانید.

برای پوست سر خشک: کسانی که پوست سرشان خشک است هم از خارش و هم از شوره سر شکایت دارند. خارشی که از شب شروع می شود به شما اجازه نمی دهد بخوابید، صبح می بینید که بالش پر از شوره است. اگر به دنبال شامپویی برای حل خارش پوست سر خود هستید، شامپو ضد شوره ویشی Dercos مخصوص پوست خشک را به شما پیشنهاد می کنیم. این شامپو که تا 6 هفته از ایجاد شوره جدید جلوگیری می کند به از بین بردن تمام شوره های قابل مشاهده کمک می کند! از همان اولین استفاده می توانید احساس کنید که پوست سرتان تازه و تمیز شده است.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر