Scroll Top

موها چگونه رشد می‌کنند؟

 

ما این مقاله را برای پاسخ به یک سوال متداول آماده کرده ایم: موهای نازک من چگونه پرپشت تر می شوند؟ برای دادن جواب باید مشکل را فهمید! یعنی اگر یک یا دو تار مو گرفتید، نباید بلافاصله وحشت کنید، زیرا ریزش 50-100 تار مو در روز طبیعی تلقی می شود. با این حال، با افزایش این تعداد، اضطراب ما نیز افزایش می یابد. پس چگونه می توانیم اقدام کنیم؟ روش های رشد مو و مراحل تقویت مو را توضیح می دهیم. با محصولات مراقبت از مو مناسب می توانید موهای پرپشتی داشته باشید.

چرا مو درخشش خود را از دست می دهد؟

بیش از یک دلیل برای از دست دادن تراکم مو وجود دارد. این ها شامل اشعه ماوراء بنفش و استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی است. حالت دادن با گرما، سشوار کشیدن یا استفاده از اتوهای فر کننده به طور مداوم به بیرونی ترین لایه تارهای مو آسیب می رساند و منجر به نازک شدن موها می شود. عوامل محیطی منجر به کاهش پروتئین کراتین می شود که مو را قوی نگه می دارد و به مرور زمان ظاهر براق مو را از بین می برد. اشتباهاتی مانند گرمای زیاد، خشکی، استفاده از محصولات مراقبت موی نامناسب، مراقبت نکردن از مو و شانه زدن موها در هنگام خیس بودن اولین دلیل کدر شدن و ظاهر ناسالم مو هستند. با استفاده از سری مناسب مراقبت از مو، می توانید موهای خود را به استحکام قبلی خود بازگردانید. قبل از اینکه از «موهای پیر من کجاست» شکایت کنید، می‌توانید با استفاده از بهترین مراقبت‌های رشد مو، قبل از اینکه خیلی دیر شود، موهای پر زرق و برق خود را بدست آورید.

برای پرپشت شدن موها چه کنیم؟

از گرما فاصله بگیرید: توقف استفاده از گرما، جلوگیری از ریزش و جلوگیری از نازک شدن تارهای مو بسیار مهم است. حالت دادن به مو با حرارت زیاد باعث خشک شدن و کدر شدن موها می شود. به همین ترتیب، شستن موها با آب داغ به تارهای مو نیز آسیب می رساند. وقتی با آب ولرم یا در صورت امکان آب سرد دوش می گیرید، متوجه خواهید شد که موهایتان براق تر به نظر می رسد.

مراقب رژیم غذایی خود باشید: ویتامین ها و مواد معدنی برای شادابی، سلامت و براق شدن موها اهمیت زیادی دارند. وقتی به جای فست فود از سبزیجات و میوه های فصلی استفاده کنید، متوجه خواهید شد که موهایتان قوی تر به نظر می رسد.

نکته: گردش خون در پوست سر برای سالم بودن فولیکول های مو بسیار مهم است. ماساژ دادن پوست سر هر از گاهی باعث افزایش گردش خون می شود.

سعی کنید از استرس دوری کنید: استرس در مراقبت از مو بسیار مهم است. امروزه اغلب در مورد ریزش موی ناشی از استرس می شنویم. خستگی و استرس ناشی از زندگی شهری در کیفیت مو نیز منعکس می شود. در روزهای پر استرس، موهای شما بی روح تر به نظر می رسند، بیشتر می ریزند و در برابر عوامل خارجی آسیب پذیرتر می شوند. نه تنها برای سلامت مو، بلکه برای سلامت پوست و بدن خود نیز باید از استرس دوری کنید.

از سرم مو استفاده کنید: سرم مو بدون آبکشی سریعتر عمل می کند زیرا مراقبت های ویژه ای را برای موها فراهم می کند. به همین دلیل، به خوانندگانی که می خواهند موهای خود را پرپشت تر کنند، توصیه می کنیم ابتدا از سرم مو استفاده کنند. سرم مراقبتی دنسی محلول ویشی برای موهایی که بیشتر دیده می شوند با رسوراترول کمک می کند موها روز به روز قوی تر و حجیم تر به نظر برسند. افرادی که تراکم موی کمتری دارند و موهای ضعیفی دارند می توانند با استفاده از سرم ویشی حاوی رسوراترول و استموکسیدین موهای خود را پرپشت تر کنند. این سرم مو را می توانید چندین بار در هفته استفاده کنید، مناسب برای تارهای ضعیف و نازک. با استفاده از سرم موی بدون آبکشی، به سرعت متوجه تراکم موهای خود خواهید شد.

پشتیبانی از رطوبت را فراهم کنید: روی نرم کننده و ماسک مو سرمایه گذاری کنید تا نوک های آسیب دیده و نازک شده را بازسازی کنید. به طور هفتگی موهای خود را از رطوبت پشتیبانی کنید. به یاد داشته باشید که تارهای موی خشک، ضعیف و مستعد شکستن می شوند.

برای جلوگیری از کاهش تراکم مو از شامپو و ماسک مو استفاده کنید: شما می توانید با استفاده از محصولاتی که موهای شما را در مراقبت از مو پرپشت تر می کند، به موهای قوی رویاهای خود برسید. برای مراقبت از تقویت مو، استفاده از شامپو دنسی محلول ویشی را توصیه می کنیم. فیلوکسان + رامنوز موجود در شامپو ویشی روز به روز به ضخیم شدن موها کمک می کند و به موها حجم می دهد. این شامپو که پوست سر را عمیقاً تمیز می کند، به موها کمک می کند تا سرزنده تر و درخشان تر به نظر برسند. برای کسانی که به دنبال نرم کننده ای هستند که مکمل شامپو باشد، ماسک موی پرکننده موی ویشی دنسی یک انتخاب عالی خواهد بود. استفاده از ماسک مو باعث محافظت از مو در برابر عوامل خارجی و تقویت سد محافظ می شود. ماسک موی ویشی موها را از ریشه تا نوک قوی‌ تر و حجیم‌ تر می‌کند و در عین حال موها را مرطوب کرده و به پرپشت شدن موها کمک می‌کند. بنابراین، موهای شما در برابر عوامل محیطی مقاوم‌ تر می‌شوند. کسانی که از ماسک موی ویشی استفاده می کنند می گویند موهایشان ضخیم تر و قوی تر می شود.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر