Scroll Top

منافذ صورت چگونه مسدود می شوند؟

 

چرا منافذ ایجاد می شوند؟

بیایید این سوال را به صورت زیر بازبینی کنیم: چرا منافذ منبسط می شوند؟ برخی از منافذ در بدن ما بزرگتر از بقیه منافذ به نظر می رسند که باعث ناراحتی ما می شود. به طور کلی مشکل منافذ بزرگ و پهن در ناحیه صورت دیده می شود، زیرا بیشترین مناطق چرب، آلوده و سبوم انباشته شده در طول روز، منافذ روی پوست هستند.

عامل سن: به دلیل تایم اوت شدن سلول ها، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و می تواند باعث بزرگ شدن منافذ شود. “چه چیزی برای منافذ خوب است؟” شما باید به دنبال پاسخ باشید. استفاده از یک پاک کننده معمولی منافذ به مرور زمان به منافذ پوست کمک می کند.

تعریق مفرط: تعریق بیش از حد و تولید بیش از حد سبوم می تواند منجر به ایجاد منافذ بزرگ شود. اگر در صورت و بدن خود دچار تعریق بیش از حد هستید، حتماً باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

عوامل ژنتیکی: عوامل ژنتیکی یکی از بزرگترین علل منافذ بزرگ هستند. اگر سابقه خانوادگی منافذ بزرگ دارید، باید از سن 20 سالگی استفاده از محصولات کوچک کننده منافذ را شروع کنید. می‌توانید در فواصل زمانی معین، منافذ پوست را درمان کنید تا منافذ روی صورت را تنگ تر کنید.

تغییرات هورمونی: تغییرات دوره ای می تواند باعث چرب شدن بیش از حد پوست و در نتیجه ایجاد منافذ بزرگ شود. در روزهای خاصی مانند این، نباید فراموش کنید که پوست خود را تمیز نگه دارید، آرایش خود را به طور منظم تمیز کنید و مراقبت از منافذ پوستی را فراموش نکنید.

آفتاب گرفتن نادرست: آفتاب گرفتن بدون محافظت به کلاژن پوست آسیب می رساند و خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می برد و این می تواند منجر به بزرگ شدن منافذ و بدتر شدن بافت پوست شود.

عدم لایه برداری منظم: لایه برداری منافذ شما را عمیقاً تمیز می کند و پوست را صاف تر نشان می دهد. منافذ صورت چگونه بسته می شوند؟ می توانید با لایه برداری منظم پوست خود را سفت کنید و با استفاده از ماسک، پوست خود را صاف تر نشان دهید.

خوابیدن بدون پاک کردن آرایش: خوابیدن بدون پاک کردن آرایش باعث می شود منافذ پوست پر از چربی و کثیفی شوند. برای تمیز کردن منافذ صورت باید به محض رسیدن به خانه آرایش خود را پاک کنید و سپس از سرم سفت کننده منافذ استفاده کنید. برای تمیز کردن عمیق پوست، باید یک ماسک خاک رس خالص درست کنید. ماسک سم زدایی L’Oréal Paris Detox & Brighten Face Mask حاوی خاک رس خالص و زغال چوب، تمامی مواد زائد از جمله روغن، کثیفی و بقایای مواد آرایشی موجود در منافذ را از بین می برد. توصیه می کنیم هفته ای ۲ تا ۳ بار از این ماسک استفاده کنید که درخشندگی پوست را آشکار می کند. پس از امتحان این پیشنهاد کاهش منافذ، متوجه خواهید شد که پوست شما متراکم تر به نظر می رسد.

تمیز نکردن اسفنج و برس آرایشی: یکی از مهم ترین دلایل ایجاد منافذ روی صورت تمیز نکردن اسفنج و برس آرایشی است. بقایای آرایش روی قلم مو منجر به تشکیل باکتری می شود. استفاده از کرم پودر با برس های کثیف یا برس آرایش دوستتان برای منافذ پوست شما مضر است.

سوء تغذیه و رژیم غذایی نادرست: آیا می دانید که سوء تغذیه منجر به تشکیل منافذ می شود؟ خوردن فست فود، سرخ کردنی و غذاهای بیش از حد چرب باعث ایجاد چربی در صورت می شود. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که منافذ پوست در دوره‌ های سوء تغذیه برجسته ‌تر و بازتر به نظر می‌رسند.

عدم پاکسازی مرتب پوست های چرب و مختلط: چه چیزی باعث ایجاد منافذ می شود؟ مسدود شدن منافذ می تواند ناشی از ترشح بیش از حد غدد چربی باشد. به همین دلیل به خصوص پوست های چرب و مختلط باید به طور مرتب از پاک کننده منافذ استفاده کنند. همچنین می توانید از سرم های کوچک کننده و سفت کننده منافذ استفاده کنید.

آیا منافذ برجسته کنار بینی، شما را آزار می دهند؟ ما می دانیم که چرا شما تا این حد از منافذ پوستی متنفر هستید، اما در واقع برای پوست ما بسیار مفید هستند. منافذ بافت هایی هستند که به پوست ما اجازه تنفس می دهند و برای سلامت پوست ما بسیار مهم هستند. به لطف منافذ، پوست ما می درخشد، مرطوب می شود و درخشان به نظر می رسد. اما اگر منافذ پوست شما بسته باشد چه؟ زمانی که منافذ بزرگ شده، به سمت بیرون باز می شوند و برجسته می شوند یعنی منافذ مسدود شده اند. هیچ کس منافذ برجسته و بزرگ را دوست ندارد. اکنون مراقبت از منافذ را با جزئیات با شما در میان می گذاریم. چگونه می توانید منافذ پوست خود را جمع تر کنید؟ ما گام به گام پیشنهادات و روش های تنگ کردن منافذ را در خانه توضیح می دهیم!

منافذ چیست؟

می‌توانیم حدس بزنیم که وقتی به منافذ پوست فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، منافذ روی صورت است، اما اشتباه می‌کنید. در واقع منافذ ما در سراسر بدن ما پخش شده است. منافذی که به بدن اجازه تنفس می دهند برای سلامت پوست ما ضروری هستند. این یک مشکل پوستی است که منافذ اطراف بینی، گونه ها و پیشانی بزرگتر از حد طبیعی به نظر می رسند. به خصوص در پوست های چرب و مختلط، منافذ پوست به دلیل تولید چربی بیش از حد پوست منبسط می شوند و اگر خوب تمیز نشوند، تبدیل به جوش های سرسیاه و جوش می شوند.

منافذ پوست چگونه سفت می شوند؟

سفت کردن و کوچک کردن منافذ پوست امکان پذیر است. با مراقبت مناسب از پوست، می توانید منافذ مسدود شده خود را تمیز کنید و منافذ خود را سفت تر نشان دهید. وقتی منافذ مسدود شده را به طور مرتب تمیز نکنید، می توانند به صورت جوش های سرسیاه و آکنه به شما برگردند. برای سفت شدن منافذ پوست باید مرتباً پوست خود را تمیز کنید، با آرایش نخوابید و از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

پوست خود را عمیقاً تمیز کنید: مهمترین مرحله در مراقبت از پوست، پاکسازی پوست است. در واقع، بسیاری از ما می‌توانیم از این فرآیند که بسیار ساده به نظر می‌رسد، بگذریم. باید روزی دو بار پوست خود را با ژل شستشوی صورت بشوییم، حتی زمانی که آرایش نمی کنیم. اگر نگاه دقیق تری به ژل های شستشوی پوست بیندازیم، محصولی را از این میان به شما معرفی می کنیم که با لذت از آن استفاده کنید. Vichy Normaderm Phytosolution – Purifying Gel یک ژل شستشوی ایده آل برای منافذ چرب و بزرگ است. این ژل شستشو پوست را مات تر نشان می دهد و سبوم را متعادل می کند.

مرتباً لایه برداری کنید: ما یک توصیه عالی برای لایه برداری خواهیم داشت که منافذ مسدود شده را پاک می کند: Garnier Pure Active Charcoal. لایه بردار گارنیر به منافذ مسدود شده نفوذ می کند، آلودگی های انباشته شده در آنجا را تمیز می کند و دید جوش های سر سیاه را کاهش می دهد. لایه بردار گارنیر که یکی از بهترین لایه بردارها می باشد را روزی یکبار استفاده کنید. پس از پاک کردن آرایش، باید با لایه برداری چربی و کثیفی که در طول روز روی پوست صورت انباشته شده است را از بین ببرید. به لطف ذرات لایه بردار دو بعدی و محتوای زغال چوب فوق جاذب لایه بردار زغالی گارنیر، می توانید منافذ پوست خود را عمیقاً تمیز کنید. اگر این مرحله را رها کنید، کثیفی انباشته شده در منافذ شما به جوش های سرسیاه تبدیل می شود و تمیز کردن جوش های عمیق تر بسیار دشوارتر خواهد بود.

از تونیک تنگ کننده منافذ استفاده کنید: اگر منافذ بزرگ، پوست چرب و مستعد آکنه دارید، حتما باید دو بار در روز از تونر استفاده کنید. تمیز کردن پوست با تونیک به سفت شدن و کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند. موثرترین تونیکی که ما برای کسانی که منافذ بزرگ دارند توصیه می کنیم: تونیک لایه بردار و سفت کننده La Roche Posay Effaclar. همانطور که از نام محصول متوجه شدید، این تونیک منافذ پوست شما را سفت می کند و یک اثر لایه برداری میکرو ایجاد می کند. بنابراین کثیفی و پوست مرده انباشته شده در منافذ را پاک می کند. هر روز صبح و عصر پوست خود را با تونیک پاک می کنیم و کرم مراقبتی را روی آن می زنیم.

ماسک سفت کننده منافذ استفاده کنید: همچنین باید ماسک را به مراحل مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا منافذ را کوچک کنید. خاک رس سفید آمازونی موجود در Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Cleansing Mask به طور قابل توجهی منافذ را کوچک می کند و چربی موجود در منافذ را تمیز می کند. پس از استفاده ماسک، پوست شما نرم می شود و زبری روی پوست شما از بین می رود.

توصیه های ماسک سفت کننده منافذ در خانه

منافذ را می توان با ساختن ماسک در خانه نیز سفت کرد. اگر می‌پرسید چگونه در خانه ماسک تنگ‌کننده منافذ درست کنید، می‌توانید توصیه‌های ماسک را در زیر بیابید. تنها نکته مهمی که باید یادآور شویم: استفاده از این مواد در منزل به صورت کنترل نشده می تواند باعث ایجاد واکنش های ناخواسته بر روی پوست شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم سعی کنید جوش های سرسیاه را در خانه با استفاده از موادی که مخصوص پوست فرموله شده و تایید شده اند از بین ببرید.

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا که خاصیت طراوت بخشی به پوست دارد، یکی دیگر از موادی است که در ماسک های خانگی استفاده می شود. با ژلی که از گیاه آلوئه ورا به دست می آورید، می توانید پوست خود را با طراوت و شاداب کنید و پوست خود را سفت تر کنید.

  • ماسک لیمو

ماسک های لیمو یکی از محبوب ترین دستور العمل های ماسک خانگی برای سفت کردن منافذ هستند. قبل از تهیه ماسک لیمو، می توانید آن را روی یک ناحیه کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید که پوست شما واکنش نشان می دهد. چند قطره آب لیمو، روغن زیتون و شکر، با مخلوط کردن این مواد می توانید ماسک لیمو برای منافذ در خانه تهیه کنید.

  • تونیک با آب معدنی

آب معدنی به دلیل داشتن مواد معدنی طبیعی یکی از محصولات پرکاربرد در مراقبت از پوست است. برای سفت شدن منافذ در خانه می توانید صورت خود را با آب معدنی بدون گاز بشویید و یا با کمک پنبه آن را به عنوان تونیک بمالید.

  • ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ یکی دیگر از روش های طبیعی است که برای سفت کردن منافذ در خانه استفاده می شود. می توانید یک سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید با اضافه کردن چند قطره لیمو به سفیده تخم مرغ و مخلوط کردن آن، ماسک سفیده تخم مرغ درست کنید.

  • ماسک خاک رس در خانه

ما تجمع چربی اضافی روی پوست را به عنوان علت بزرگ شدن منافذ نشان داده ایم. با تهیه ماسک خاک رس در خانه، می توانید چربی اضافی پوست خود را پاکسازی کرده و منافذ پوست خود را سفت کنید.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر