Scroll Top

سد پوستی چیست؟

برای ترمیم سد پوستی چه باید کرد؟

 

پوست ما هر روز در معرض عواملی مانند آلودگی هوا، آفتاب و شرایط آب و هوایی سخت قرار می گیرد. این باعث می شود پوست ما در برخی موارد تحریک، خشک و آسیب دیده شود. با این حال، پوست ما دارای یک سد پوستی است که می تواند از خود در برابر این عوامل خارجی محافظت کند. به لطف این سد پوستی، پوست ما آسیب نمی بیند و سالم به نظر می رسد. سد پوستی چگونه ترمیم می شود و برای جلوگیری از آسیب دیدن آن چه باید کرد؟ تقویت سد پوستی با روش ها و کرم های طبیعی امکان پذیر است. محصولات تقویت کننده سد پوستی و توصیه هایی برای تقویت سد پوستی را با شما به اشتراک می گذاریم.

سد پوستی چیست؟

سد پوستی به معنای واقعی کلمه سپر محافظ پوست ماست. بیرونی ترین لایه پوست، سد، از آن در برابر حملات خارجی که می تواند باعث آسیب شود، محافظت می کند. بیرونی ترین لایه پوست ما که لایه شاخی نام دارد، به عنوان یک مانع در برابر از دست دادن آب در بدن عمل می کند. نه تنها از خروج رطوبت جلوگیری می کند، بلکه از ورود خطراتی مانند باکتری ها و مواد حساسیت زا از محیط زیست محافظت می کند. یک سد پوستی سالم به حفظ رطوبت و خروج باکتری های مضر کمک می کند. بنابراین می توانید سد پوستی را به عنوان امنیت شخصی برای پوست خود در نظر بگیرید که به محافظت از بزرگترین اندام بدن شما کمک می کند. تقویت سد پوستی به لطف غذاهای تقویت کننده سد پوستی و سرم هایی که سد پوستی را تقویت می کنند امکان پذیرتر شده است.

سد پوستی چگونه آسیب می بیند؟

هنگامی که سد پوستی آسیب می بیند، به دلیل کمبود رطوبت و چربی، پوست دیگر نمی تواند به عنوان یک مانع فیزیکی عمل کند. بنابراین می تواند به مواد حساسیت زا اجازه عبور دهد. اگر سد پوستی به خطر بیفتد، می توانیم عوارض جانبی نامطلوب متعددی را تجربه کنیم. علائم آسیب به سد پوستی شامل خارش، قرمزی، تحریک، ترک، خشکی، سفتی، بثورات و افزایش حساسیت مویرگ ها است. ممکن است درمان این عوارض جانبی برای پوست ما دشوارتر باشد. آسیب به سد پوستی می تواند ناشی از عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، قرار گرفتن بیش از حد در معرض محصولات بهداشتی، مواد شیمیایی مختلف و شرایط آب و هوایی بسیار سرد یا بسیار گرم باشد. با این حال، با افزایش سن، سد پوستی ما ممکن است شروع به ضعیف شدن کند.

برای محافظت و ترمیم سد پوستی چه باید کرد؟

اگر مشکوک هستید که سد پوستی شما آسیب دیده است، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. شما می توانید تغییراتی در برنامه روزانه خود ایجاد کنید تا به یک سد محافظ پوستی قوی برسید و تعادل را به پوست خود بازگردانید. می توانید با شستن پوست توسط آب ولرم فقط دو بار در روز، صبح و عصر، شروع کنید و آن را با یک محصول ملایم پاک کنید. در عین حال، هرگز نباید فراموش کنید که هر روز با یک ضد آفتاب از آن محافظت کنید تا سد پوستی را تقویت کنید. می‌توانید به وسیله کرم‌ های ضدآفتاب با طیف وسیع با SPF15 و بالاتر از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت کنید. قبل از رفتن به خارج از منزل استفاده نموده و حداقل هر دو ساعت یک بار، حتی اگر روز ابری است، تمدید کنید. البته می توانید از کرم هایی که سد پوستی را تقویت، ترمیم و محافظت می کنند، استفاده نمایید.

توصیه ما برای سرمی که سد پوستی صورت را ترمیم می کند:

برای تقویت سد پوستی چه باید کرد؟ همانطور که در بالا ذکر کردیم، با افزایش سن، سد پوستی ما شروع به ضعیف شدن می کند. در نتیجه، چین و چروک و از دست دادن تراکم می تواند در پوست ما رخ دهد. برای جلوگیری از این وضعیت از سرم La Roche Posay Hyalu B5 استفاده می کنیم. با فرمول حاوی دو نوع هیالورونیک اسید، ویتامین B5 و مادکاسوزید، سرمی که سد پوستی را تقویت می کند، به ایجاد ظاهری حجیم برای پوست و ترمیم سد پوستی کمک می کند تا پوست ما سفت، مرطوب و متراکم به نظر برسد. با ساختار ژلی موثر بر پایه آب، پوست ما را عمیقاً مرطوب می کند. این بخشی ضروری از مراقبت صبح و عصر ماست!

توصیه ما برای کرمی که سد پوستی صورت را ترمیم می کند:

کسانی که پوست حساسی دارند حتما به کرم هایی نیاز دارند که سد پوستی را تقویت کند. به نظر ما کرم La Roche Posay Toleriane Ultra یکی از بهترین کرم های تقویت کننده سد پوست است. کرم Toleriane که حساسیت پوست را کاهش می دهد و به پوست تسکین می دهد، یک انتخاب عالی برای کرم صورت مخصوصاً برای پوست های مستعد آلرژی است! کرم صورت لاروش پوزای حاوی کره شی و گلیسیرین برای تقویت سد پوستی، پایانه های عصبی را با نوروسنسین موجود در فرمول خود تسکین می دهد. بنابراین، پوست شل می شود و احساس خارش و سوزش کاهش می یابد.

توصیه ما برای محصولات تقویت کننده سد پوستی بدن:

ما فراموش نمی کنیم که نه تنها سد پوستی صورت، بلکه بدن خود را نیز تقویت کنیم. محصول مورد علاقه ما در این زمینه La Roche-Posay Lipikar Baume AP+M است که می تواند برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان به طور یکسان استفاده شود. ما می توانیم با این مومیایی از بدن خود محافظت کنیم که سد پوستی را تقویت می کند، پوست را تسکین می دهد، به تسکین آنی پوست کمک می کند و به کاهش احساس خارش ناشی از خشکی کمک می کند. همچنین می توان از آن برای پوست های بسیار خشک و مستعد آتوپی استفاده کرد. ما همچنین برای کمک به ترمیم پوست و ترمیم نواحی آسیب دیده یک محصول مورد علاقه داریم: La Roche-Posay Baume B5! با دارا بودن 5 درصد پنتنول و مادکاسوزید موجود در آن، به ترمیم پوست حساس با آسیب های پوستی کمک می کند و از پوست مراقبت می کند. این محصول همچنین برای استفاده نوزادان، کودکان و بزرگسالان مناسب است.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر