Scroll Top

زیبایی های خفته: اثرات خواب بر مراقبت از پوست

 

احتمالاً حداقل یک بار مفهوم خواب زیبایی را شنیده اید. البته زیبایی یعنی سلامت پوست. بی خوابی آسیب زیادی به پوست وارد می کند. هر چه پوست ما سالم تر باشد، شادتر هستیم. بنابراین، برای داشتن پوستی روشن به چه چیزی نیاز دارید؟ کرم های مراقبت از پوست؟ تغذیه سالم؟ خواب با کیفیت؟ در واقع همه آنها! اما امروز به اهمیت خواب در مراقبت از پوست می پردازیم.

بی خوابی چه نوع آسیبی به پوست وارد می کند؟

خواب خوب باعث زیبایی پوست می شود. بنابراین، بی خوابی چه ضرری برای پوست دارد؟

  • بی خوابی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.
  • کورتیزول بالا باعث کاهش کلاژن پروتئین جوانساز می شود. این به معنای عمیق تر شدن خطوط روی پوست است.
  • بی خوابی شب به معنای قرمزی چشم و پوست رنگ پریده است. کبودی زیر چشم ها باعث استرس بیشتر فرد می شود.
  • نداشتن خواب کافی بر ظاهر شما نیز تأثیر منفی می گذارد. کیفیت زندگی در زندگی کاری و اجتماعی فرد کاهش می یابد.
  • خواب کافی از هر نظر مهم است. بی خوابی تعادل رطوبت پوست را مختل می کند. پوست خشک می شود و پوسته پوسته شدن شروع می شود. علاوه بر خواب، استفاده از مرطوب کننده نیز ضروری است.
  • در هنگام استرس، بدن هورمون کورتیزول ترشح می کند. سطح کورتیزول در طول خواب کاهش می یابد. بنابراین بی خوابی ناشی از استرس، الگوی نوسازی پوست را به هم می زند و مشکلاتی مانند آکنه را ایجاد می کند.

خواب چه تاثیری بر پوست دارد؟

خواب زمانی است که بدن خود را تجدید می کند. در طول خواب، جریان خون در پوست تسریع می شود. هر چه این دوره کوتاه تر باشد، ترمیم پوست برای بدن سخت تر می شود. شما می دانید در شب هایی که بی خوابی داشتید پس از بیدار شدن رنگ پریده به نظر می رسید. این کاملاً طبیعی است. با این حال، اگر بی خوابی مداوم باشد، این علائم می توانند دائمی شوند.

قبل از خواب برای پوست خود چه کاری باید انجام دهید؟

با راهنمایی های ما برای خواب راحت، می توانید پوستی شاداب تر داشته باشید. اکنون ما روال مراقبت پوست قبل از خواب را به شما یادآوری می کنیم!

  • سرم های شب به نوسازی پوست شما کمک می کنند. با استفاده از این سرم ها قبل از خواب می توانید شاداب از خواب بیدار شوید.
  • شما باید پوست خود را با آب گرم بشویید. آب گرم سیاهرگ ها را فعال می کند و جریان خون را تسریع می کند. این به پوست شما ظاهری تازه می دهد.
  • برای داشتن ظاهری صاف و سالم، باید پوست خود را مرطوب کنید. شما می توانید با یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود، رطوبت پوست خود را تامین کنید.
  • روبالشی شما برای پوست شما مهم است. شما باید از پوشش های سخت، کرکی و متخلخل اجتناب کنید. پارچه های ساتن و ابریشم به عنوان کم آسیب ترین پارچه ها برای پوست شناخته می شوند.
  • همیشه باید قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. کافی است از بین پاک کننده ها، محصول مناسب پوست خود را انتخاب کنید. باید با حرکات آهسته و ملایم، صورت و گردن خود را از آلودگی پاک کنید.
  • برای داشتن خوابی با کیفیت، می بایست محیطی که در آن خواهید خوابید آرام و تاریک باشد. تکمیل 7 ساعت خواب برای سلامت پوست شما ضروری است. فراموش نکنید که دمای محیط هم روی خواب شما تاثیر دارد!

عناصر ضروری برای یک خواب با کیفیت

پیام در داستان زیبای خفته واضح بود. تکمیل چرخه خواب 7-8 ساعته برای سلامت پوست ضروری است. بنابراین قبل از خواب:

  • شما باید سریعتر با گوشی خود خداحافظی کنید.
  • شما باید با سرم های شب، مرطوب کننده ها، کرم های مراقبتی و پاک کننده های صورت از پوست خود حمایت کنید.
  • باید استرس را کنار بگذارید و اجازه دهید بدن خواب عمیقی داشته باشد. خواب فقط یک استراحت نیست. مرحله مهمی است که در آن بدن خود را بهبود می بخشد.
  • هنگام خواب باید مطمئن شوید که نور خورشید روی پوست شما نمی افتد. خوابیدن در اتاق روشن نیز ریتم خواب را مختل می کند. بدنی که نمی تواند به خواب عمیق برود، نمی تواند پوست خود را ترمیم کند.

محصولات مراقبت از پوست در شب که می توانید قبل از خواب استفاده کنید:

پاکسازی پوست: قبل از خواب، باید پوست خود را از مواد آرایشی پاکسازی کنید. برای این کار می توانید پاک کننده های روغنی را انتخاب کنید. شما می توانید پوست خود را با Kiehl’s Midnight Recovery Botanical Cleansing Oil پاک کنید تا پوست خود را به آرامی اما موثر پاکسازی کنید. این فرمول روغن معطر وقتی با آب ترکیب شود به کرم تبدیل می شود و پوست را از تمام باقی مانده ها کاملاً پاک می کند.

تونیک: مرحله تونیک برای پاکسازی بقایای ریز باقی مانده روی پوست و کاهش ظاهر منافذ در صورت استفاده منظم ضروری است. Kiehl’s Calendula Alcohol-Free Tonik به خصوص برای پوست های چرب بسیار مفید است. این تونر بدون الکل با عصاره گل همیشه بهار در فرمول خود پوست را تمیز و متعادل می کند.

سرم: سرم های صورت برای مراقبت شبانه ضروری هستند. با توجه به اینکه پوست در شب سریعتر خود را تجدید می کند، می توانید صبح ها با پوستی کاملاً متفاوت با سرم های صورت از خواب بیدار شوید. برای کمک به بازسازی پوست خود می توانید از Kiehl’s Midnight Recovery Concentrate Serum استفاده کنید. با فرمول حاوی روغن گل مغربی، روغن اسطوخودوس و اسکوالان به ترمیم و بازسازی پوست در طول شب کمک می کند.

کرم دور چشم: استفاده از کرم دور چشم را قبل از خواب فراموش نکنید. کرم Kiehl’s Midnight Recovery Eye که به شدت ناحیه چشم را مرطوب می کند و ظاهر پف و خطوط ریز را کاهش می دهد، باعث می شود صبح با دور چشمی صاف تر و روشن تر از خواب بیدار شوید.

ماسک شب: ماسک های شب نیز در بازسازی پوست بسیار موثر هستند. می توانید با ماسک شبی که 1 تا 2 بار در هفته استفاده می کنید از روند ترمیم و بازسازی پوست خود حمایت کنید. ماسک Kiehl’s  Ginger Leaf & Hibiscus Mask که فوراً به پوست ظاهری سفت ‌تر و صاف ‌تر می‌دهد، به سفت شدن پوست در طول شب کمک می‌کند و صبح‌ ها با پوستی صاف از خواب بیدار می‌ شوید.

مراقبت از لب های شبانه: اگر لب های شما بسیار خشک و ترک خورده است، باید به استفاده از ماسک لب در شب عادت کنید. همچنین می‌توانیم ماسک لب Kiehl’s Buttermask For Lips را توصیه کنیم، این ماسک لب که شب ‌ها از آن استفاده می‌کنیم، حاوی کره انبه وحشی و روغن نارگیل می باشد. این ماسک با ترمیم سد رطوبتی در طول شب به شما کمک می کند تا صبح با لب های نرم و مرطوب از خواب بیدار شوید.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر