Scroll Top

آکنه چگونه از بین می رود؟

 

آکنه که از نوجوانی تا بزرگسالی در دستور کار بسیاری از ما قرار دارد، گاهی اوقات حتی می تواند کیفیت زندگی ما را کاهش دهد. آکنه چگونه در دوره های مختلف زندگی ما از بین می رود؟ سعی می کنیم پاسخی برای این سوال پیدا کنیم، روش های زیادی را امتحان می کنیم و روال مراقبت از پوست خود را بر اساس آن تعیین می کنیم. البته هیچ پاسخ واحد و معجزه آسایی برای این سوال که چگونه از شر آکنه خلاص شوید وجود ندارد، اما ما بهترین راه های از بین بردن آکنه در نواحی مختلف را گرد هم آورده ایم.

آکنه صورت چگونه درمان می شود؟

البته زمانی که مشکل آکنه دارید، صرف نظر از دلیل آن، اول از همه باید نظر متخصص را بگیرید. متخصص پوست شما را به مناسب ترین راه راهنمایی می کند، علت آکنه را مشخص می کند و درمان آکنه را شروع می کند. با این حال، اگر فقط در یک قسمت از صورت خود آکنه دارید و سعی می کنید دلیل آن را بفهمید، راهنمای ویژه ای را برای شما آماده کرده ایم تا با این موضوع آشنا شوید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، آکنه در قسمت های مختلف صورت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، آکنه روی گونه ها و استخوان های گونه ممکن است توسط باکتری ها (بالش یا تلفن) ایجاد شود. جدا از این، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر راه حلی برای آکنه روی صورت خود بیابید:

  • نخوابیدن با آرایش
  • تعویض مکرر روبالشی
  • کاهش عوامل استرس زا
  • کاهش مصرف غذاهای پرچرب و شیرین
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضد آکنه
  • پاکسازی منظم پوست، از بین بردن آلودگی روزانه و چربی اضافی
  • اگر تصور می شود دلیل هورمونی است، حتما با پزشک مشورت کنید

آکنه هورمونی چگونه از بین می رود؟

یکی دیگر از دلایل مهم آکنه می تواند عدم تعادل هورمونی باشد. برای این کار حتما باید با پزشک مشورت کنید و آزمایشات هورمونی انجام دهید. سپس می توان درمان های لازم را با راهنمایی پزشک انجام داد. مهمترین راه برای خلاص شدن از شر آکنه های هورمونی که در دوره قاعدگی ایجاد می شود، مرحله تمیز کردن است. تمیز کردن منظم پوست برای درمان هورمونی آکنه مهم است. تمیز نگه داشتن پوست می تواند به کاهش و پیشگیری از آکنه هورمونی کمک کند. شما باید حداقل دو بار در روز پوست خود را با ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های چرب تمیز کنید. استفاده از مرطوب کننده نیز به پوست شما کمک می کند تا در طول قاعدگی شما بی عیب به نظر برسد. نوشیدن مایعات زیاد و ورزش برای سلامت پوست شما بسیار مهم است! با پیروی از رژیم هورمونی آکنه می توانید پوست صاف تری داشته باشید. اگر با تمام تلاش‌هایتان نتوانستید از شر آکنه ‌های هورمونی و آکنه‌ های کیستیک پوستتان خلاص شوید، نگران نباشید! اکثر آکنه های هورمونی پس از پایان دوره قاعدگی از روی پوست ناپدید می شوند. اگر در این فرآیند آکنه خود را فشار ندهید یا به آن آسیب نرسانید، آکنه قاعدگی اثری روی پوست شما باقی نخواهد گذاشت.

آکنه بدن چگونه درمان می شود؟

آکنه نه تنها در صورت، بلکه در بدن نیز می تواند ایجاد شود. به خصوص آکنه پشت را می توان اغلب در بزرگسالان مشاهده کرد. اگر چه آکنه پشت در بین مردم مربوط به کبد است، اما در واقع به دلیل چرب بودن پشت و شانه ها و باکتری های موجود در این نواحی نیز ایجاد می شود. پاکسازی ملایم، استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌ های دارویی و حتی درمان با ایزوترتینوئین کلیدی است. ترکیب سرم های اسیدی همراه با روش های درمانی پزشکی می تواند کمک زیادی به از بین بردن لک ها کند. محافظت از بدن در برابر نور خورشید و عوامل محیطی هنگام درمان آکنه بسیار مهم است. به خصوص در تابستان، پوستی که خارج از لباس و قابل مشاهده است بیشتر در معرض گرد و غبار، کثیفی و روغن قرار می گیرد. همانطور که دست ها یا صورت خود را تمیز می کنید، هنگام بازگشت به خانه باید بدن خود را نیز تمیز کنید. هنگام استفاده از سرم های حاوی اسید باید از ضد آفتاب استفاده کنید و مراقب باشید در ساعات اوج آفتاب بیرون نروید.

ماسکنه چگونه درمان می شود؟

به تازگی نوع جدیدی از آکنه با استفاده از ماسک وارد زندگی ما شده است: ماسکنه. استفاده طولانی مدت از ماسک می تواند باعث ایجاد آکنه روی چانه شود، زیرا پوست تنفس نمی کند و باکتری تشکیل می شود. پاکسازی پوست یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید در برابر ماسک انجام دهید. همچنین باید بلافاصله پس از آمدن به خانه پوست خود را تمیز کنید. می توانید از ژل های پاک کننده کمک بگیرید که به آرامی پوست شما را تمیز می کنند. می توانید برای پاکسازی عمیق پوست و جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، لایه برداری را امتحان کنید. البته می توانید از محصولات مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و مراقب باشید که پوست شما تحریک نشود. همچنین نباید استفاده از مرطوب کننده را فراموش کنید. پس از پاکسازی صورت، می توانید با استفاده از مرطوب کننده مناسب، پوست خود را مرطوب کنید. به خصوص اگر پوست چرب دارید، می توانید از مرطوب کننده های ژلی کمک بگیرید.

چگونه از شر جای جوش خلاص شویم؟

قبل از هر چیز به شما یادآوری می کنیم که برای از بین بردن جای جوش و آکنه باید با یک متخصص پوست مشورت کنید. پس از برطرف شدن آکنه، زخم هایی که از خود به جای می گذارند نیز می توانند بسیار سرسخت باشند. سرم های حاوی اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک به طور کلی برای از بین بردن جای آکنه ترجیح داده می شوند. اگر جای آکنه بسیار شدید و برجسته است، می توان از لایه برداری شیمیایی یا لیزر درمانی نیز تحت نظر متخصص پوست استفاده کرد. در حالی که روش های مورد استفاده در خانه برای خلاص شدن از شر جای جوش، نتایج قطعی به همراه نخواهد داشت، اما می توانید با استفاده از محصولاتی که مخصوص پوست تولید شده اند و اثربخشی آنها بر روی جای جوش ثابت شده است، نتایج بسیار مطمئن و موثرتری به دست آورید. با روش های زیر می توانیم به سوال بالا پاسخ دهیم:

جای جوش با اسیدهای AHA و BHA: اسیدهایی مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک برای درمان جای آکنه با انجام لایه برداری میکرو روی پوست استفاده می شود. می توانید از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای از بین بردن جای جوش در خانه استفاده کنید و مطمئن شوید که کرم های رفع جای آکنه حاوی این مواد هستند. اگر جای آکنه شما شدید است، می توانید زیر نظر متخصص پوست، لایه برداری شیمیایی را نیز امتحان کنید.

جای جوش با درماپن: روش های میکرونیدلینگ و درماپن با وارد کردن آسیب های کنترل شده به پوست از فرآیند خود نوسازی پوست پشتیبانی می کنند. با این حال، شما نباید عمل درماپن را خودتان در خانه انجام دهید، باید از یک متخصص کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است آسیب جبران ناپذیری به پوست خود وارد کنید.

جای جوش با لیزر: لیزر درمانی برای جای آکنه نیز می تواند توسط متخصصین پوست توصیه شود. اگر جای آکنه سرسخت، تیره و متراکم است و همچنین حفره هایی از آکنه روی پوست شما باقی مانده است، می توانید با مراجعه به متخصص پوست، لیزر درمانی را امتحان کنید.

توصیه های تغذیه ای برای پوست های مستعد آکنه

در واقع رژیم غذایی با آکنه روی پوست نسبت مستقیم دارد. غذاهایی که بسیار چرب هستند و یا حاوی شکر تصفیه شده هستند می توانند باعث شوند پوست چربی بیشتری تولید کند و باعث آکنه گردند. بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و پروتئین و خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به بهبود سلامت پوست کمک می کند:

  • مقدار بیشتری آب بنوشید
  • از غذاهای چرب دوری کنید
  • کافئین کمتری استفاده کنید
  • از اهمیت ویتامین C غافل نشوید
  • استفاده از محصولات لبنی را کاهش دهید
  • شکر فرآوری شده را از زندگی خود حذف کنید
  • مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنید
  • سبزیجات و میوه های حاوی ویتامین A مصرف کنید
  • مصرف مواد غذایی حاوی پری بیوتیک ها را فراموش نکنید
  • غذاهای حاوی روی ممکن است برای مقابله با آکنه مفید باشند

آکنه چگونه از بین می رود؟

قبل از هر چیز باید روی علل ایجاد آکنه تمرکز کرد و این مشکلات را از بین برد. جدای از این، می توان از محصولات مراقبت از پوست که مخصوص پوست های مستعد آکنه تولید شده اند استفاده کرد و با درمان های دارویی و مراقبت های حرفه ای از پوست به نتایج قابل توجهی دست یافت. البته اگر مشکل آکنه شدید و مداوم روی پوست خود دارید، توصیه می کنیم ابتدا به یک متخصص پوست مراجعه کنید. با توجه به منطقه ای که آکنه از آنجا شروع می شود، نوع آکنه و برخی عوامل خارجی دیگر، می توان به سوال پاسخ های متفاوتی داد.

چگونه از شر آکنه روی پیشانی خلاص شویم؟

جوش های روی پیشانی معمولاً به دلیل چرب بودن بیش از حد پوست ایجاد می شوند. از دیگر دلایل آکنه پیشانی که در پوست های چرب و مختلط بسیار شایع است، می توان به رژیم غذایی پر قند و استرس اشاره کرد. اگر آکنه روی پیشانی نزدیک به خط مو باشد، ممکن است ناشی از محصولاتی باشد که در مراقبت از مو استفاده می شود. کنترل آکنه پیشانی با بهترین توصیه های مراقبت از پوست امکان پذیر است. اگر در طول این فرآیند از چتری استفاده می‌کنید، باید آن‌ ها را ببرید یا جمع کنید تا مطمئن شوید که پیشانی تان برای مدت طولانی باز می‌ماند تا هوای تازه وارد ناحیه پیشانی شود. برای از بین بردن آکنه پیشانی باید روزی دو بار صبح و عصر پوست خود را با ژل شستشوی صورت تمیز کنید. ژل شستشوی صورت برای پوست های مستعد آکنه تعادل سبوم پوست را تنظیم کرده و چربی را کنترل می کند. پس از پاکسازی پوست، پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده تغذیه کنید. استفاده منظم از تونر نیز به سفت شدن منافذ پوست و کاهش آکنه پیشانی کمک می کند. به غیر از نکات مراقبت از پوست، باید محصولات مراقبت از مو را نیز تغییر دهید تا از شر آکنه پیشانی خلاص شوید. می توانید قبل از تصمیم گیری در مورد محصول جدید، آن را به مدت یک هفته در ناحیه پیشانی امتحان کنید. اگر آکنه روی پیشانی شما ایجاد نمی کند، با آن محصول مراقبت از مو ادامه دهید!

چگونه از شر آکنه روی چانه خلاص شویم؟

جوش های روی چانه همچنین می تواند نشان دهنده مشکلات هورمونی و همچنین مربوط به تغذیه باشد. آکنه در زنان در دوران قاعدگی روی چانه دیده می شود. باز هم، مانند آکنه هورمونی، ممکن است کنترل پزشک مفید باشد. برای کسانی که به دنبال راه حلی برای آکنه چانه هستند، ژل شستشوی صورت و کرم مراقبتی مناسب برای پوست های چرب را نیز توصیه می کنیم. از آنجایی که آکنه چانه می تواند در همه گروه های سنی رخ دهد، بهتر است از بهترین کرم ها و ژل های شستشوی صورت مناسب برای پوست های مستعد آکنه استفاده کنید. از آنجایی که پوست چانه نازک و حساس است، نباید با جوش هایی که روی چانه ظاهر می شود بازی کنید یا فشار دهید. درمان این آکنه بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

آکنه قارچی چگونه درمان می شود؟

آکنه قارچی که به نام مالاسزیا فولیکولیت نیز شناخته می شود، در نتیجه عفونت قارچی در فولیکول های مو روی پوست ظاهر می شود. این بسیار سرسخت است و روش های سنتی رفع آکنه اغلب جواب نمی دهد. اگر فکر می کنید آکنه قارچی دارید، حتما باید به متخصص پوست مراجعه کنید و درمان را از این طریق انجام دهید. از آنجایی که آکنه قارچی یک مشکل پوستی سرسخت است، مراقبت از آکنه که در خانه انجام می دهید ممکن است به جای اثربخشی باعث افزایش شکایات شما شود. چگونه می توانید تشخیص دهید که آکنه قارچی دارید؟ اول از همه باید بگوییم که آکنه یا جوش هایی که بسیاری از ما روی پوست خود داریم ناشی از باکتری است. اگر جوش های ریز روی صورت خود دارید و با وجود استفاده از محصولات آکنه از بین نمی روند، ممکن است آکنه قارچی داشته باشید. بنابراین حتما باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا آن را از آکنه معمولی تشخیص دهد. همچنین موادی وجود دارند که باعث ایجاد آکنه قارچی می شوند. به ویژه روغن ها باعث افزایش آکنه قارچی می شوند. با این حال، می توانید از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک، پروبیوتیک ها و رتینول برای جلوگیری از افزایش آکنه قارچی استفاده کنید. از آنجایی که آکنه قارچی از چربی پوست تغذیه می کند، اسید سالیسیلیک یک ماده بسیار موثر برای متعادل کردن سبوم پوست است. علاوه بر این، پروبیوتیک ها نیز یک ماده مفید هستند زیرا فلور پوست را تنظیم می کنند. به طور خاص، بیفیدوس، یک مشتق پروبیوتیک، دارای ویژگی عدم تحریک آکنه قارچی است.

قرمزی آکنه چگونه درمان می شود؟

درست مانند وجود جوش، قرمزی آکنه نیز می تواند باعث نگرانی در ظاهر شود. التهاب آکنه، به ویژه در پوست های مستعد آکنه، می تواند باعث قرمزی و ظاهری بافت شود. برای این کار می توانید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید که اثر تسکین دهنده ای روی پوست دارند و قرمزی را برطرف می کنند. توصیه می کنیم به جای استفاده از این روش ها در خانه، از محصولات مراقبتی استفاده کنید. ممکن است از چنین روش هایی که در خانه امتحان می کنید نتایج سریع و موثری دریافت نکنید و همچنین ممکن است با واکنش آلرژیک ناخواسته روی پوست خود مواجه شوید. با این حال، چند روش توصیه شده ماننده استفاده از ماسک خاک رس، ویتامین های A و C و نیز استفاده از ژل آلوئه ورا وجود دارد که می توانند پوست شما را تسکین دهند.

آیا لبنیات باعث آکنه می شود؟

بسیار رایج است که فکر کنیم محصولات لبنی مانند پنیر، شیر، ماست و خامه باعث ایجاد آکنه می شوند. اما کارشناسان می گویند که این یک مورد اثبات شده علمی نیست. با این حال، مواردی وجود دارد که عدم تحمل کم به محصولات لبنی نیز می تواند بر روی آکنه روی پوست تأثیر بگذارد. پنیر، ماست، شکلات و غذاهای بسته بندی شده حاوی لبنیات، کیک، کفیر، دوغ، خامه، کره، لبنه و به طور خلاصه، هر چیزی که حاوی شیر باشد می تواند باعث ایجاد آکنه شود. البته نقشه ژنتیکی نیز در این امر نقش دارد، اما آنچه می خوریم باعث ایجاد آکنه و جوش می شود. دقیقاً مشخص نیست که چرا شیر و محصولات لبنی باعث ایجاد آکنه می شوند. برخی از دانشمندان می گویند که چربی و هورمون های موجود در شیر باعث ایجاد آکنه می شوند. در عین حال، مهم است که به یاد داشته باشید که شیر حاوی قند است. لاکتوز موجود در شیر حاوی قند است. می دانید که شکر بر تشکیل آکنه نیز تأثیر می گذارد. بنابراین، اگر می خواهید آکنه خود را کنترل کنید، باید شیر ارگانیک بدون لاکتوز و کم چرب را انتخاب کنید. به همین ترتیب، انتخاب محصولاتی مانند پنیر کم چرب ضروری است.

آیا فشردن جوش مضر است؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید در مورد آکنه مرتکب شوید، فشار دادن یک جوش است. هنگامی که جوش های خود را فشار می دهید، می توانید زخم هایی ایجاد کنید که از بین بردن آنها بسیار دشوار است. آکنه روی پوست ما اساساً به دو گروه زیر جلدی و فوق جلدی تقسیم می شود. اگر جوشی باشد که روی پوست کشیده شده و برآمدگی سفید یا قرمز داشته باشد، به این معنی است که آکنه روی پوست است. برخی از جوش ها با التهاب ناشی از فشار دادن افزایش می یابند. فشار دادن جوش های شما می تواند باعث گسترش این التهاب به زیر پوست و از آنجا به کل بدن شما شود. این التهاب‌ ها می‌توانند به غدد چربی زیر پوست یا در هنگام فشار دادن آکنه وارد خون شما شوند. یکی از مضرات فشار دادن آکنه این است که به اعصاب شما آسیب می رساند. وقتی با ناخن های بلند یا وسیله ای جوش را فشار می دهید، می توانید به اعصاب سطح پوست آسیب بزنید. به یاد داشته باشید، بازسازی اعصاب شما بسیار بیشتر از بهبود آکنه طول می کشد. به طور خلاصه، فشار دادن برای خشک کردن آکنه یا خلاص شدن از شر آکنه اصلاً روش خوبی نیست. فشرن جوش روی پوست می تواند دوباره به جوش های مزمن آکنه در همان محل منجر شود.

پیشنهاد سردبیر: La Roche Posay Effaclar Duo که از آن استفاده می کنیم و تاثیر آن را روی پوست مستعد آکنه خود می بینیم، در برابر مشکلات پوستی و لکه های آکنه اثر اصلاحی نشان می دهد. این کرم مراقبتی تا 12 ساعت اول پس از استفاده موثر است، پوست را مرطوب و مات می کند و نیز سرم La Roche Posay Effaclar که عیوب پوست، لک ها و منافذ مسدود شده را هدف قرار می دهد، با محتوای نیاسینامید، اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک، یک اثر لایه برداری میکرو بر روی پوست ایجاد می کند. زمانی که به طور منظم استفاده شود، به کاهش عیوب و لک های پوست کمک می کند.

جدیدترین مطالب

17 ژوئن: wrwer

wrwer Date 2023-07-27 بی بی کرم SPF20 درماتیپیک افزودن به علاقه مندی ها آرایش صورت, آرایشی, کرم BB و CC…

گذاشتن نظر